اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاوه:

بغض و عصبانیت بهره دشمنان از اجلاس تهران بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاوه گفت: بغض و عصبانیت، بهره دشمنان نظام از اجلاس غیرمتعهدها در تهران بود.

بغض و عصبانیت بهره دشمنان از اجلاس تهران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پاوه که با حضور انبوه نمازگزاران در مسجد جامع این شهر اقامه شد، ضمن اشاره به برگزاری موفق اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد در تهران، اظهار کرد: سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در این اجلاس باعث افزایش خیر و برکت آن شد و مواضع اصولی نظام و ملت را برای جهانیان به خوبی تبیین کرد.

وی گفت: مواضع میهمانان حاضر در جلسه و حضور چشمگیر کشورها نیز نشان داد که تبلیغات دشمنان ملت ایران برای منزوی کردن کشور کاملاً شکست خورده و آنان در این راه هیچ توفیقی کسب نکردند.

امام جمعه پاوه تصریح کرد: برخلاف شبه‌افکنی‌های رسانه‌های بیگانه در خصوص برگزاری موفق اجلاس، به‌حمدلله این اجلاس تأثیرگذار، بدون رخ دادن کوچک‌ترین بی‌ثباتی در کل کشور، برگزار شد و ملت ایران و همه تحلیل‌گران منصف، ثبات پایدار ایران اسلامی را به‌طور کامل لمس کردند.

وی ذات جلسه و رویکرد آن را به نفع کشور ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که ریاست دوره‌ای ایران باعث به‌وجود آمدن تحولات مثبتی در میان کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد شود.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اجلاس سراسری نماز در کرمانشاه، طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: کرمانشاه با حدود دو میلیون نفر جمعیت از داشتن 1200 مسجد بهره‌مند است که این تعداد مسجد پاسخگوی نیاز مردم متدین این دیار نیست.

وی نیاز امروز کرمانشاه طبق برآورد کارشناسان را 2800 باب مسجد عنوان کرد و افزود: ساخت این تعداد مسجد در استان نیازمند صرف هزینه و زمان بسیار است که با همت موجود در میان مسئولان امر، امیدواریم این مهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام برسد.

وی به تمجید از مردم اورامانات در خصوص کمک به بنای مساجد پرداخت و خاطرنشان کرد: منطقه اورامانات با 210 هزار نفر جمعیت، 411 مسجد دارد و اکثر این مساجد در دوران پس از پیروزی انقلاب بنا شده‌اند.

وی افزود: همه مساجد اورامانات پیش‌نماز دارند ولی لازم است همه علمای دینی خود را به علم روز مجهز کرده تا بتوانند پاسخگوی خوبی برای سئوال‌کنندگان باشند.

وی گفت: مردم اورامانات، مردمی روشنفکر، متدیّن و در عین حال تیزبین و نکته‌سنج هستند، بنابراین باید همه روحانیان و عالمان دینی در همه حال مواظب رفتار و کردار خود باشند و رفتار و گفتاری بر پایه آموزه‌های دینی داشته باشند.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث اطاعت و محبت پیامبر(ص) اشاره داشت و تصریح کرد: قرآن به مسلمانان دستور می‌دهد که از پیامبر(ص) اطاعت کنند ولی آنچنان که به لزوم اطاعت اشاره شده به لزوم محبت اشاره‌ای نشده است.

وی ادامه داد: محبت الهی منوط به اطاعت از پیامبر(ص) است، هر کس از پیامبر اطاعت کند مورد محبت خداوند قرار می‌گیرد و هر کس مورد محبت خداوند قرار گرفت سعادت دو عالم نصیبش خواهد شد.

گفتنی است، در پایان خطبه‌های نماز جمعه پاوه، ماموستا قادری به مردم توصیه کرد که تمام توان خود را برای تکریم میهمانانی که در قالب کاروان راهیان‌نور به منطقه می‌آیند، به‌کار گیرند و رفتاری شایسته و درخور نام خطه اورامانات با آنان داشته باشند. 

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول