اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در جمع دانشجویان استان قم ـ2

باید علاج مشکل تورم را پیدا کرد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این موضوع که تورم مسئله مهمی در کشور است تردید وجود ندارد بنابراین باید این درد را مشاهده و برای آن علاج تعیین کرد.

باید علاج مشکل تورم را پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان قم با اشاره به اهمیت ارتباط دانشجویان با مراکز فرهنگی اظهار کرد: هر اندازه ارتباط دانشجویان و مراکز فرهنگی قوی‌تر باشد در هدایت محیط دانشگاه مؤثر است.

وی با تاکید بر اهمیت آبادانی شهر قم گفت: شهر قم با توجه به میزان زائر و گره‌های کور ترافیکی و انبساط در زمینه شهرسازی به یک علاج قوی نیاز دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است نشست‌هایی برگزار شده تا به صورت متشکل‌تر راهکارهای اجرایی مشخص شده و دنبال شود.

وی عنوان داشت: مسئله اشتغال با سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای تولید حل می‌شود ولی باید رونق تولید وجود داشته باشد تا مؤسسات بتوانند به راحتی فعالیت کنند.

لاریجانی یادآور شد: در درجه نخست باید ظرفیت‌های معطل و در دسترس حوزه تولید را فعال کنیم و سپس جاذبه‌هایی برای سرمایه‌گذاری به وجود آوریم تا با گذراندن این پروسه فرصت‌های شغلی برای جوانان ایجاد شود.

وی تصریح کرد: افرادی برای پیگیری این موضوع باید انتخاب کرده و روشی ایجاد شود تا سیستم کارآمدتر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط کنونی گفت: در کشور استراتژی غرب حاکم نیست که به طور طبیعی شرایط حاکم در نظم جهانی را بپذیرد.

وی عنوان داشت: تقویت قدرت اقتصادی، فرهنگی و نظامی باید با یکدیگر صورت گیرد ولی در دوران کنونی که فشارها را افزایش می‌دهند، اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم درمی‌یابیم که قدرت اقتصادی تاثیر فراوانی دارد.

لاریجانی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه داخلی گفت: این مطلب به این معنا نیست که در دیگر عرصه‌ها تلاشی نداشته باشیم می‌توانیم از ظرفیت‌های سیاسی استفاده کنیم که در دنیا تاثیر فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه نگاه به توسعه استان باید همه جانبه باشد عنوان داشت: استان قم می‌‌تواند به قطب زیارتی قوی تبدیل شود ولی باید راهکارهایی برای رسیدن به وضع مطلوب داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وجود زائران فرصتی برای استان قم است ولی ساز و کار بهره‌مندی از این موهبت مهم است و باید متناسب با شرایط برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اهمیت دغدغه درباره امور تربیتی و فرهنگی گفت: باید در کنار مسائل کنونی به این حوزه توجه شود.

لاریجانی خاطر نشان کرد: اگر در مسائل فرهنگی صاحب تیم و فکر باشیم و ساز و کار بهتری برای امور فرهنگی ترسیم کنیم می‌توانیم به پیشرفت برسیم.

وی با اشاره به وظیفه همگانی در مسائل فرهنگی گفت: همه مسئول هستیم و هر کسی در حوزه خود باید احساس مسئولیت کند و بر اساس شعاع تاثیرگذاری و میزان فعالیت با افق روشن در این زمینه کار کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در اینکه تورم مسئله مهمی در کشور است تردید وجود ندارد بنابراین باید این درد را مشاهده و برای آن علاج تعیین کرد.

وی یادآور شد: باید به سمت افزایش سرمایه در کشور برویم تا با استفاده از استراتژی اساسی تولید ملی را در کشور افزایش دهیم.

لاریجانی عنوان داشت: این امر به این معنا نیست که همه چیز باید در کشور تولید شود ولی مهم این است که برای دستیابی به محصولات استراتژیک کشاورزی باید خودکفا بوده و نگاه دراز مدت به توسعه کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول