اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

اقتصاد مقاومتی از طریق توسعه تعاونی‌ها محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: توسعه تعاونی‌ها در بحث اقتصاد مقاومتی اهمیت قابل توجهی دارد.

اقتصاد مقاومتی از طریق توسعه تعاونی‌ها محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید جواد منصوری ظهر امروز در مراسم آغاز به کار نخستین کلینیک تخصصی اشتغال کشور در قم اظهار کرد: در قانون کار کشور به صراحت بیان شده که دفاتر خدمات اشتغال باید توسط دولت ایجاد شوند که این کار در سطح کشور انجام شده است.

وی افزود: مراکز کاریابی با درآمد ناچیز به فعالیت خود مشغول بوده و هستند بنابراین امیدواریم مسئولان و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی حمایت‌های لازم را از این مراکز داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه تاسیس کلینیک تخصصی اشتغال در قم یکی از افتخارات استان محسوب می‌شود گفت: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایت همکاری را با این مرکز خواهد داشت.

وی با اشاره به نداشتن اشراف برخی کارفرمایان و کارجویان به قانون کار خاطر نشان کرد: از ابتدای دولت نهم، مدیران تمام استان‌ها حمایت از تولید را در دستور کار خود قرار داده‌اند و از طرح‌های تولیدی استقبال می‌کنند.

منصوری ادامه داد: در برخی مواقع کارگران به عنوان نماینده اداره‌ کل کار به کارگاه‌ها مراجعه می‌کنند تا شرایط کارفرمایان را بررسی کنند به همین دلیل رسیدگی به تخلفات در دولت‌های نهم و دهم افزایش خوبی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با تاکید بر آموزش نیروی کار برای حل مشکلات اشتغال بیان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی استان قم می‌توانند بسیاری از کارها را با همکاری مراکز کاریابی انجام داده و حتی برخی خدمت‌رسانی‌ها را به این مراکز واگذار کنند.

وی با تاکید بر نرخ‌گذاری صحیح در خصوص فعالیت مراکز کاریابی گفت: باید سعی کنیم هزینه‌ها را کاهش داده و هیچ شخص یا نهادی در این میان متضرر نشود.

منصوری ادامه داد: کلینیک تخصصی اشتغال قم و مدیران آن فعالیت خوبی طی سال‌های گذشته داشته و در تاسیس این مرکز نیز کار بزرگی انجام داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با تاکید بر حل مشکلات استان قم در خصوص کار و تولید ابراز کرد: در بحث تعاون هم نیازمند برنامه‌ریزی گسترده هستیم زیرا در زمینه اقتصاد مقاومتی، توسعه تعاونی‌ها اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های مسکن در قم از جمله مراکز افتخارآفرین استان محسوب می‌شوند گفت: مشکلات جزئی موجود در این زمینه هم با برنامه‌ریزی صحیح قابل حل هستند.

منصوری با انتقاد از غفلت اتاق تعاون استان قم بیان داشت: تعاون‌گران باید مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند تا بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه در قانون پنجم توسعه مقرر شده است که 25 درصد اشتغال کشور توسط تعاونی‌ها محقق شود گفت: امیدواریم با حضور بزرگانی که در قم حضور دارند بر چالش‌های موجود غلبه کرده و کار و تولید قم را رونق بخشیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول