اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای گسترش علم

دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای عرصه‌ای برای اقتصاد باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کشور برای گسترش علم و دانش باید عرصه تولید و اقتصاد باشد.

دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای عرصه‌ای برای اقتصاد باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سهراب رضایی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری ریخته‌گری دانشجویان کشور، اظهار کرد: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای جزء دانشگاه‌های نسل سوم کشور است که با وجود یک سال شکل‌گیری آن جز برترین و ایده‌پردازترین دانشگاه‌های وزارت علوم بوده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های فنی با رویکرد عمل‌گرایی و خلاقیت محور بوده است، بیان داشت: با جسارتی که دانشگاه‌های فنی در برگزاری این مسابقات داشته‌اند، زمینه‌های خوبی را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: با نگاه خاص دانشگاه فنی و حرفه‌ای، خواستار آموزش صرف به دانشجویان نبوده بلکه باید بیشتر دغدغه بخش عملی و خصوصی را در دانشگاه‌ها باشد.

وی با وجود دوراهی به وجود آمده در کشور بر سر بخش صنعت و دانشگاه‌ها ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته هر دو زمینه صنعت و آموزش و علم هم‌سو با هم رشد می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه در کشور به جایی رسیده‌ایم که 12 هزار مقاله تولید می‌شود، تاکید کرد: با تولید این تعداد مقاله در کشور کاربست قابل توجهی از آنها مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: استفاده نکردن از مقاله‌های تولید شده در نهایت منجر به انتشار در مجله‌های علمی و صنعتی در سایر کشورها می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه هنوز اشتها و عطش برای به دست آوردن مدرک در کشور وجود دارد، اظهار کرد: تشکیل دانشگاه‌های نسل سوم برای حضور در عملی کردن آموخته‌ها و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان را به وجود آورد.

وی گفت: از 170 دانشکده فنی در سراسر کشور و 200 هزار دانشجویی که وجود دارد باید با همکاری یکدیگر ارتباط تنگاتنگی با صنعت پیدا شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول