اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

پشت میزنشینی سنخیتی با اقتصاد مقاومتی ندارد

خبرگزاری فارس: اقتصاد مقاومتی یعنی کار و تلاش و از خود گذشتگی در عرصه باروری و پابرجایی اقتصاد که با پشت میزنشینی هیچ سنخیتی ندارد.

پشت میزنشینی سنخیتی با اقتصاد مقاومتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بیانات ارزشمند رهبر انقلاب با عنوان نظریه اقتصاد مقاومتی که با دیدی جامع بر شرایط کنونی اقتصاد جهان و در راستای تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه ملت ایران و در تکمیل فرمایشات نوروزی معظم‌له با عنوان (سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی) مطرح گردید، دارای ابعاد گوناگونی است که هر کدام در جای خود قابل بررسی است.

با عنایت به دید وسیع رهبر انقلاب نسبت به وقایع جهان و قدرت پیش‌بینی ایشان در مسائل مختلف از جمله احاطه کامل نسبت به نقشه‌های دشمن علیه ملت ایران، عنوان نمونه کافی است تا جنگ نرم دشمن علیه ملت ایران را مطرح کنیم.

در سال 72 رهبر انقلاب با توجه به اشراف کامل به شرایط زمان، شبیخون فرهنگی دشمن را اعلام کردند و از نقشه پیچیده دشمن رمزگشایی شد که بعدها در سال 88 در قالب جنگ نرم بر ملت ایران تحمیل شد.

چه بسا اگر مسئولان توجه بیشتری به فرمایشات مقام معظم رهبری داشتند این اتفاقات به وقوع نمی‌پیوست، اما امروز در حالی که جنگ نرم در کشور به بن بست رسیده و نقشه‌های استکبار علیه ملت ایران با هوشمندی مردم و رهبر انقلاب با شکست مفتضحانه روبه‌رو شده، دور جدید جنگ علیه ملت ایران با محور تحریم اقتصادی آغاز شده است.

بارها و بارها رهبر انقلاب در دهه هفتاد نسبت به کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نفت به مسئولان کشور هشدار داده بودند، اما با وجود کارهای خوبی که برای پوشش دادن به این مهم صورت گرفته، به نظر می‌رسد که اقدامات مسئولان در راستای کاهش وابستگی اقتصاد به نفت و افزایش تولید داخلی و کاهش واردات ناکافی بوده است.

اقتصاد مقاومتی تدبیری هوشمندانه برای تبدیل تهدید غرب به فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

برخی به اشتباه اقتصاد مقاومتی را ریاضت اقتصادی می‌دانند، البته هر چند رهبر انقلاب در گذشته نسبت به رعایت الگوی مصرف به مردم و مسئولان بیاناتی را متذکر شدند، اما منظور معظم‌له از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نخواهد بود.

بدون تردید پرداختن به موانع تولید و استفاده بهینه از پتانسیل‌های طبیعی و انسانی و توجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و گردشگری که تاکنون کمتر دیده شده‌اند سرفصل‌های این دوراندیشی اقتصادی خواهد بود. شاه کلید اقتصاد مقاومتی توجه اساسی و نه شعاری به موضوع کارآفرینی و حاکم کردن فضای کسب و کار در جامعه است و این مهم با فرهنگ‌سازی و ترغیب سرمایه‌گذاران و از بین بردن خوی پشت میزنشینی در میان قشر جویای کار کشور میسر خواهد شد.

در این راستا مجلس و نمایندگان محترم مردم وظیفه دارند برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی به بررسی موانع سر راه و از بین بردن آنها با استفاده از قوانین کارشناسی شده بپردازند و دولت محترم نیز با اجرایی کردن این مصوبات نویدبخش حرکت رو به جلوی اقتصادی در کشور خواهند شد.

اقتصاد مقاومتی چیزی جز تبدیل کردن ایران به یک کارگاه بزرگ تولیدی نیست و اگر این رویداد به وقوع پیوندد، شاهد خواهیم بود که طرح منزوی کردن ایران به راحتی شکست خواهد خورد و منطق زورگویی آمریکا یکبار دیگر بر ملت ایران بی‌اثر خواهد شد. 

........................................................................

یادداشت از غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد

........................................................................

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول