اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

اقتصاد مقاومتی در تعاونی‌ها پیروزی بر تحریم‌ها را رقم می‌زند

خبرگزاری فارس: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: چنانچه اقتصاد تعاونی را به سمت و سوی اقتصاد مقاومتی پیش ببریم در مقابل دشمن و تحریم‌ها پیروزی را رقم می‌زند.

اقتصاد مقاومتی در تعاونی‌ها پیروزی بر تحریم‌ها را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی دقایقی پیش در مراسم افتتاح متمرکز 104 طرح تعاونی و تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان اصفهان، اظهار کرد: تعاون جز قالب‌ها و چارچوب‌های بسیار ممتاز و با ظرفیت برای فعالیت‌های اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: تعاون می‌تواند در تمام زمینه‌ها و برنامه‌های کشور از قبیل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی امتیاز و کیفیت بالایی را رقم زند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به شرایط امروز کشور در امور بین‌الملل افزود: با توجه به آموزه‌های اسلامی و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد تعاونی‌ها دشمنی‌ها از گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه پیدا کرده که ما به دلایلی مصلحت کشور از ذکر برخی مباحث خودداری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: به فضل خدا دشمن راه به جایی پیدا نمی‌کند، به شرطی که با انگیزه کامل، توان و ظرفیت خود مقابل او بایستیم و با توکل به خدا پیروز شویم.

شیخ‌الاسلامی بیان کرد: لازمه مقاومت در برابر تهاجم کفر جهانی این است که تمامی مردم به صف شده و مانند یک سرباز و سردار وظایف خود را به خوبی ایفا کنند.

وی گفت: اگر در مقابل تحریم‌ها و تهاجم‌های خارجی پیروز شویم، این موفقیت تضمین کننده تمامی حرکت‌های رو به جلو در آینده ایران خواهد بود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز بار یک امانت سنگین الهی و انقلابی که به رنگ خون شهدای ما آغشته شده به دست ما و شما سپرده شده است، تاکید کرد: باید نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای مهم در زمینه اقتصاد پویا و فعال کشور تعاون است، افزود: اگر ما به این بخش اعتنا کنیم و روحیه تعاون را در تمامی زمینه‌های اقتصادی کشور بدمیم، به سرعت می‌توانیم به مقاصد خود برسیم.

شیخ‌الاسلامی تصریح کرد: چنانچه اقتصاد تعاونی را به سمت و سوی اقتصاد مقاومتی پیش ببریم در مقابل دشمن پیروز می‌شویم.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر ایجاد تعاونی‌ها در کشور، گفت: موضوع تعاون در کشور جدی گرفته نشده و به همین دلیل گسترش چندانی پیدا نکرده در حالی که ظرفیت‌های قانونی و پشتیبانی دولت از این بخش بسیار زیاد است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از مزیت‌های ایجاد تعاون در کشور سخن گفت و ادامه داد: در نگاه سرمایه‌داری غرب که به جذب منفعت حداقلی می‌اندیشد، تعاونی‌ها نقش پررنگی دارند و در حال حاضر در کشوری مانند برزیل ما شاهد توسعه تعاونی‌ها در ابعاد مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 2 هزار مرکز پزشکی درمانی متکی به تعاون در کشور داریم، افزود: این بیمارستان‌ها جزو بهترین مراکز درمانی کشور محسوب می‌شوند، اما می‌تواند بهتر از این هم باشد.

شیخ‌الاسلامی یادآور شد: 300 شرکت تعاونی در سال 2008 درآمدشان به یک‌ هزار و 100 میلیارد تومان رسیده بود، در حالی که در کشور ما حتی یک تعاونی هم حرفی برای گفتن نداشت.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اروپا علیه ایران تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده ما نباید خودمان و تولیداتمان را تحریم کرده و رو به محصولات خارجی و واردات آوریم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات پیش آمده در زمینه صنعت و اشتغال استان اصفهان بیان کرد: ما نخستین جلسه شورای عالی اشتغال را با حضور استاندار اصفهان تشکیل داده و به مشکلات پیش آمده رسیدگی می‌کنیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول