اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع):

مبارزه با فساد اقتصادی لازمه جهاد اقتصادی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: مبارزه با فساد اقتصادی لازمه جهاد اقتصادی است.

مبارزه با فساد اقتصادی لازمه جهاد اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اکبری در ادامه نشست‌های تخصصی روسای کانون‌های بسیج اساتید در سالن کنفرانس مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی، اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد اقتصادی یک حرکت مستمر و همه‌جانبه ملت ایران با نیت خنثی کردن و عقیم کردن تلاش‌های خصم‌آلود دشمن است.

وی افزود: تحریم‌ها همیشه وجود دارند و باید اقتصادی را طراحی کنیم که بتواند در برابر این تحریم‌ها دوام بیاورد.

دبیر کارگروه فرهنگی مرکز راهبردی سپاه پاسداران در خصوص مولفه‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: دانش‌بنیان بودن تولید‌محوری خود‌اتکایی و تامین نیازهای اساسی کشور مشارکت مردمی و مردمی بودن اقتصاد، برخورد فعال و واکنش سریع در مقابل فشارهای اقتصادی استفاده از همه ظرفیت‌ها و عدم اتکا به نفس و تربیت نیروی انسانی برتر جزو مولفه‌های اصلی اقتصادی مقاومتی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی نتیجه واقعیت‌های جامعه ما است و زمینه‌های ایجاد آن از جمله منابع مالی و ذخایر ارزی و طلای کشور در شرایط خوبی هستند و نیروی انسانی متخصص برای ایجاد آن وجود دارد.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلی نظام در اکثر حوزه‌ها روشن شده است و از نظر اسناد و قوانین نیز مشکلی نداریم و همه زیرساخت‌ها برای ایجاد اقتصاد مقاومتی فراهم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران تصریح کرد: این اجلاس نشان داد که دنیا مستعد همراهی با ما است و در عین حال تحریم‌هایی می‌توانند بالاترین فرصت برای ما باشند.

اکبری با بیان اینکه برای ایجاد اقتصاد مقاومتی باید بخش خصوصی را توانمند کرد خاطرنشان کرد: مردمی کردن اقتصاد یکی از الزامات اصلی اقتصاد مقاومتی است ضمن اینکه نحوه برخورد ما با نفت نیز صحیح نیست.

وی افزود: باید وابستگی به نفت را کاهش دهیم زیرا اکنون 60 درصد از اعتبارات ما وابسته به نفت است که این مسئله برای ما خطرناک است و باید نفت را از چرخه اصلی اقتصاد ملی خارج کنیم.

اکبری ادامه داد: در ایجاد اقتصاد مقاومتی نباید مبارزه با مفاسد را فراموش کرد و نباید اجازه داد فساد ایجاد شود.

دبیر کارگروه فرهنگی مرکز راهبردی سپاه پاسداران با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید دغدغه جدی همه کشور باشد و باید آرایش جهادی و مقاومتی در اقتصاد بگیریم.

وی افزود: در یک نبرد کسی که ابتدا خسته شود باخته است و دشمن به دنبال این است که مردم را از طریق مباحث اقتصادی از نظام دور کند و در این زمینه باید از اقدامات فرهنگی نیز کمک بگیریم.

اکبری ادامه داد: تا به حال آمریکا 140 مورد تحریم اجرا کرده است که تمام تحریم‌هایی که مربوط به نفت بوده شکست خورده است ضمن اینکه کشور ما تجربه‌های تحریم‌شکنی و دور زدن تحریم دارد و باید این مسائل به مردم گفته شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول