اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

توسعه کشاورزی اقتصاد خانوار را تقویت می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: توسعه کشاورزی و تقویت باغات علاوه بر افزایش کیفیت محصولات به تقویت اقتصاد خانوارها منجر می‌شود.

توسعه کشاورزی اقتصاد خانوار را تقویت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قزوین، احمد عجم در هشتمین جلسه ستاد اجرایی توسعه کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: دولت در حمایت از بخش کشاورزی تلاش‌ها و اقدامات مؤثری را انجام داده است که به عنوان نمونه افتتاح و بهره‌برداری از 170 طرح کشاورزی در هفته دولت در سطح استان قزوین در همین راستا قابل ارزیابی است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی و باغداری توجه به موضوعاتی چون داربستی کردن باغات، استفاده از سیستم آبیاری نوین، افزایش سطح تولید و اصلاح،  ساماندهی راه‌های بین باغات و مزارع از اهمیت به‌سزایی برخوردار است که اقدامات خوبی در این بخش‌ها در این استان صورت گرفته است.

استاندار قزوین با اشاره به پیگیری استان قزوین برای دایر کردن میز کشمش و کانون انگور کشور در این استان خبر داد و تصریح کرد: توافقات اولیه برای راه‌اندازی میز کشمش و کانون انگور کشور در استان قزوین اخذ شده است که می‌تواند به توسعه باغات و تقویت صادرات غیرنفتی این استان منجر شود.

عجم با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره انگور در تاکستان و لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره انگور در شهرستان تاکستان از اهمیت فرهنگی، ملی و اقتصادی بالایی برخوردار است و تلاش خواهیم کرد که سنگ بنای برگزاری جشنواره ملی انگور برای سال‌های آینده پی‌ریزی شود.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای مدیریت و ساماندهی صادرات کشمش این استان عنوان کرد: در سفر هیئت تجاری به روسیه تفاهم‌نامه‌ای در راستای توسعه صادرات کشمش استان قزوین به امضای طرفین رسید که جایگاه این استان را در صادرات کشمش ارتقا خواهد داد.

استاندار قزوین با اشاره به اضافه شدن پساب‌های شهری و صنعتی به عنوان منابع جدید آبی استان قزوین تصریح کرد: باید این منابع آبی جدید را مدیریت و ساماندهی کنیم و زمینه و بستر ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در منابع آب فراهم کرده و از آن‌ها حمایت کنیم.

انتهای پیام/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول