اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

مهار تورم راهکار کلیدی در نجات صنعت و اقتصاد کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: مهار تورم، راهکار کلیدی در نجات صنعت و اقتصاد کشور محسوب می‎شود که تنها از طریق فعالیت بنگاه‌های کوچک و چابک کردن بدنه دولت امکان‎پذیر است.

مهار تورم راهکار کلیدی در نجات صنعت و اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رمضان بهرامی عصر امروز در جمع تولیدکنندگان استان ضمن تاکید بر شناسایی اولویت‎های سرمایه‎گذاری در استان اظهار داشت: با اعطاء تسهیلات سرمایه در گردش به تناسب شاغلان صنعتی می‎توان به حفظ اشتغال موجود کمک کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‎های کارشناسی انجام گرفته کمترین راهکار نجات تولید، پایداری اشتغال و دور زدن تحریم‎ها اعطای تسهیلات بانکی با بهره تک رقمی هفت درصد و بازپرداخت طولانی‎مدت است.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان تاکید کرد: تولید با کارمزد بانکی به ظاهر 21 درصد توجیه اقتصادی ندارد و پیشنهاد می‎شود مابه‎التفاوت بهره بانک‎ها از طریق صندوق توسعه ملی جبران شود.

بهرامی تعیین نرخ واقعی ارز بر اساس واقعیات اقتصاد ایران و تک نرخی کردن نرخ ارز در راستای ثبات قیمت‎ها را گامی مهم خواند و افزود: با این اقدام می‎توان به پایداری تولید، اشتغال، حذف رانت و فساد در بازار کمک کرد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، با وجود گذشت پنج ماه از سال، اهداف متعالی و مطالبات معظم‎له در راستای حمایت از صنعت محقق نشده و مدل‎های ارائه شده کارآمد نبوده است.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان خواستار تشکیل کمیته تخصصی متشکل از بخش خصوصی و دولتی شد تا اهداف مقام معظم رهبری را در این بخش پیگیری و جامه عمل بپوشانند.

بهرامی تدوین استراتژی بلندمدت توسعه صنعتی کشور و نیز تدوین استراتژی توسعه صنایع تبدیلی به عنوان اولویت توسعه صنعت استان را مهم خواند و یادآور شد: برای بهره‎گیری بهینه از مزیت‎ها و ظرفیت‌های فیزیکی و نیروی انسانی استان، تدوین چنین استراتژی لازم و ضروری است.

وی همچنین اجرای طرح پژوهشی تدوین بانک جامع اطلاعات صنعتی در راستای ارزیابی توانمندی‎ها، ضعف‎ها، فرصت‎ها و تهدیدهای تولیدی-صادراتی استان را یک ضرورت مهم عنوان کرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول