اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ورامین:

کمبود نقدینگی از حلقه‌های مفقوده حوزه تولید و کشاورزی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ورامین گفت: کمبود نقدینگی یکی از حلقه‌های مفقوده حوزه تولید و کشاورزی است که با تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این مشکل توسط دولت برطرف شده است.

کمبود نقدینگی از حلقه‌های مفقوده حوزه تولید و کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جلسه انعقاد تفاهمنامه و تعیین هیئت اجرایی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ورامین با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران، فرماندار شهرستان ورامین و تنی چند از مسئولان ذیربط برگزار شد.

محسن منصوری با اشاره به شعار سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، بیان کرد: مقام معظم رهبری با انتخاب شعارهای اقتصادی در سال‌های اخیر، حلقه‌های زنجیره اقتصاد کشور را به هم پیوند زدند تا مسیر اقتصادی ما منسجم و کم خطر باشد.

فرماندار شهرستان ورامین با تاکید بر اینکه تحریم‌های دشمنان همیشه بی‌اثر بوده، عنوان کرد: در سال‌های اخیر مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان، ضربه زدن به اقتصاد و عرصه تولید ایران بوده و برنامه‌ریزی‌های ما باید به سمتی سوق پیدا کند که به صورت کامل از تولید و سرمایه ایرانی و انسانی حمایت شود.

وی حمایت از تولیدکنندگان را از راهکارهای مقابله با تحریم‌های دشمن دانست و افزود: یکی از مصادیقی که در تولید ملی مطرح شده، تمرکز زدایی از دولت و رعایت اصل 44 قانون اساسی در جهت بهره‌مندی از مشارکت و مدیریت مردم است.

منصوری در ادامه یادآور شد: در چرخه تولید اقشار مختلف مردم باید امور را اداره کنند و دولت تنها در صورت لزوم به مسائل ورود ‌پیدا کند.

وی با اشاره به قابلیت‌های کشاورزی شهرستان ورامین تاکید کرد: ورامین به عنوان قطب کشاورزی استان تهران یکی ازحاصلخیزترین مناطق استان است که حجم بالایی از محصولات دامی، لبنی، گوشتی، گندم، جو و ذرت را تولید کرده و در برخی از اینها رتبه برتر استان را کسب کرده است.

فرماندار شهرستان ورامین ادامه داد: در شهرستان ورامین 100 هزار هکتار اراضی حاصلخیز وجود دارد که بخش اعظم آن به دلیل کمبود آب زیر کشت قرار نمی‌گیرد و باید از این اراضی فعلی بهترین بهره‌برداری صورت گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مهم کشاورزی در دولت نهم و دهم تصریح کرد: دولت در زمینه توسعه بخش کشاورزی اهتمام جدی داشته و برنامه‌های دولت در حوزه کشاورزی قابل مقایسه با حوزه‌های دیگر نیست.

منصوری در ادامه با اشاره به پروژه‌های کشاورزی شهرستان ورامین ابراز داشت: اجرای بیش از 7 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در ورامین، تعیین حق‌آبه سد ماملو برای کشاورزی شهرستان و اختصاص پساب تصفیه شده جنوب تهران به کشاورزی ورامین از جمله خدمات دولت به کشاورزی شهرستان ورامین است.

فرماندار شهرستان ورامین توضیح داد: یکی از موارد مورد تأکید رئیس جمهور، طرح توسعه کشاورزی است که برای اجرای آن در شهرستان ورامین بیش از 600 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اذعان داشت: این اعتبار به همراه اراضی منابع طبیعی در اختیار نسل جوان قرار می‌گیرد تا این نسل کار تولید محصولات کشاورزی را انجام داده و اشتغال‌زایی کنند.

منصوری بیان کرد: کمبود نقدینگی یکی از حلقه‌های مفقوده حوزه تولید کشاورزی است که با تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این مشکل توسط دولت برطرف شده است.

فرماندار شهرستان ورامین یادآور شد: سهم دولت در این صندوق 49 درصد و سهم کشاورزان 51 درصد است که در آن کشاورزان می‌توانند در زمان کم از تسهیلات با نرخ سود اندک برخوردار شوند.

منصوری در پایان خاطرنشان کرد: توجه به توسعه بخش کشاورزی، مهمترین راه برای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول