اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با داشتن اراضی مناسب و کشاورزان با تجربه

رشد اقتصادی کهگیلویه مرهون توجه بیشتر به کشاورزی است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار کهگیلویه گفت: با داشتن اراضی مناسب و کشاورزان با تجربه، رشد اقتصادی کهگیلویه مرهون توجه بیشتر به کشاورزی است.

رشد اقتصادی کهگیلویه مرهون توجه بیشتر به کشاورزی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید یدالله فاطمیان ظهر امروز در حاشیه کارگروه طرح توسعه کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری برای توسعه در شهرستان کهگیلویه امری ضروری قلمداد می‌شود.

فاطمیان افزود: بخش کشاورزی به دلیل گستردگی و پیوندهای قوی با سایر بخش‌های اقتصادی به عنوان موتور و محرک اولیه رشد اقتصادی هر منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در شهرستان کهگیلویه ظرفیت‌های عظیمی در بخش کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که توسعه بخش کشاورزی از اولویت‌های برنامه‌های شهرستان باشد.

فاطمیان وجود زمین‌های حاصلخیز و مستعد برای کشاورزی و همچنین رودخانه‌های پر آب شهرستان را نعمتی بزرگ برای شهرستان کهگیلویه دانست و افزود: کشاورزی ما در گذشته مورد اغفال واقع شده و می‌طلبد که این کمبودها با کار و برنامه‌ریزی بیشتر جبران شود.

در ادامه این جلسه پس از بحث و تبادل نظر میان کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی مصوب شد که طرح‌های کمتر از 300 میلیون ریال که نیاز به واگذاری زمین ندارند به بانک‌های عامل معرفی گردند.

همچنین مقرر شد طرح‌های بیش از 300 میلیون ریال که نیاز به واگذاری زمین ندارند توسط دبیرخانه شهرستان به کارگروه استانی ارسال شوند.

همچنین کارگروه موظف شدند تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز طرح‌های صنعتی که در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده‌اند را به عنوان ضرورت و نیاز اصلی شهرستان به کارگروه استانی ارسال کنند.

در خصوص پرداخت قسط پایانی تسهیلات طرح توسعه کشاورزی و به خصوص طرح‌هایی که نیاز به تغییر و تحول دارند مقرر شد فرمانداری نماینده تام‌الاختیار خود را به بانک کشاورزی شهرستان معرفی کند.

در پایان این جلسه فاطمیان عنوان کرد: در جلسه بعدی کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان کهگیلویه از بخشداران و مسئولان مراکز ترویج کشاورزی دعوت به عمل آید تا جلسات با این محور کارایی بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول