اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران:

حمایت‌های دولت از بخش کشاورزی در تاریخ کشور بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران گفت: دولت عزم و اراده خود را بر این امر استوار کرده تا بهره‌وری آب را ساماندهی کند و حمایت‌های خود را که در تاریخ کشور بی‌نظیر است، از این بخش انجام داده است.

حمایت‌های دولت از بخش کشاورزی در تاریخ کشور بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جلسه انعقاد تفاهم‌نامه و تعیین هیئت اجرایی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان ورامین با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران، فرماندار شهرستان ورامین و تنی چند از مسئولان ذیربط تشکیل شد.

سید محمد موسوی با اشاره به خدمات دولت و نهم در سال‌های اخیر گفت: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدتی که در پیکره دولت خدمتگزار تدوین می‌شود، در راستای تحقق هدف بسیار مهم و اساسی است که در سند چشم‌انداز 20 ساله نظام تعریف شده و باید در یک دوره زمانی سند محقق شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر اهداف مهم سند چشم‌انداز 20 ساله بیان کرد: هدف اساسی سند چشم‌انداز 20 ساله نظام این است که جمهوری اسلامی از نظر اقتصادی به رتبه نخست دست پیدا کند.

وی در ادامه با توجه به شعار سال، «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» عنوان کرد: نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نشان‌دهنده این واقعیت است که یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری در تحقق اهداف سند 20 ساله نظام، مسایل اقتصادی است.

موسوی ادامه داد: کشاورزی تنها یکی از زیر بخش‌های اقتصاد نیست بلکه اساسی است که امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند و به فرموده امام راحل، کشوری که سفره‌اش وابسته به بیگانگان باشد، نمی‌تواند دم از استقلال بزند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اهمیت بسیار دولت به بخش کشاورزی و استقلال اقتصادی افزود: توجه و اهتمام دولت‌های نهم و دهم به بخش کشاورزی به دلیل توجه ویژه به مسایل اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های اقتصاد کشور است که توانسته بسیاری از مشکلات موجود در توسعه و رشد بخش کشاورزی را برطرف کند.

موسوی با اشاره به تأکید دولت در ساماندهی بهره‌وری مصرف آب کشاورزی تصریح کرد: لزوم ساماندهی بهره‌وری مصرف آب باعث شده تا دولت در برنامه پنجم توسعه حرکتی تاریخی در ارتباط با ایجاد تحول در زیرساخت‌های کشاورزی صورت دهد.

وی در ادامه ابراز داشت: ساماندهی بهره‌وری مصرف آب به عنوان اساسی‌ترین نهاده مورد نیاز بخش کشاورزی و تضمین‌کننده ادامه فعالیت واحدهای تولیدی کشاورزی است.

موسوی با تاکید بر لزوم نوآوری و استفاده از روش‌های نوین در بخش کشاورزی اذعان داشت: با وجود اینکه 80 تا 90 درصد آب کشور در اختیار بخش کشاورزی قرار دارد، به دلیل استفاده نکردن از روش‌های نوین انتقال آب از راندمان مناسبی برخوردار نیست، به طوری که در آغاز برنامه پنجم این راندمان تنها 40 درصد بود که این امر نشان می‌دهد حدود 60 درصد آب این بخش در انتقال آب به مزرعه هدر می‌رود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران توضیح داد: دولت عزم و اراده خود را بر این امر استوار ساخته تا بهره‌وری آب را ساماندهی کند و حمایت‌های خود را که در تاریخ کشور بی‌نظیر است، از این بخش انجام داده است.

وی در ادامه افزود: دولت اکنون برای استفاده از روش‌های نوین آبیاری، بیش از 85 درصد از هزینه‌های اجرایی را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده که این امر انقلابی عظیم در صنعت کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

موسوی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی یادآور شد: یکی از ارکان توسعه هر بخش اقتصادی، حجم سرمایه‌گذاری در آن بخش است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران تشریح کرد: 15 درصد از سهم تولید ناخالص ملی به بخش کشاورزی به عنوان یکی از ارکان استقلال کشور اختصاص دارد و این در حالی است که حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش در حدود پنج درصد است.

وی در ادامه اظهار داشت: شکاف بین پنج درصد سرمایه‌گذاری تا 15 درصد تولید ناخالص ملی به عنوان سهم عادلانه‌ای است که این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری است و ما از آن به عنوان یک شکاف عظیم یاد می‌کنیم.

موسوی در پایان با اشاره به مزایای صندوق حمایت از کشاورزان خاطرنشان کرد: تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی که در آن سهم 49 درصدی دولت و 51 درصدی کشاورزان جمع‌آوری می‌شود، می‌تواند این شکاف بین سرمایه‌گذاری و تولید ناخالص ملی را برطرف کند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول