اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

محصولات کشاورزی قم زیر پوشش طرح محصول سالم قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اجرای طرح محصول سالم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها 100 درصد محصولات کشاورزی زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

محصولات کشاورزی قم زیر پوشش طرح محصول سالم قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم رضا سیار در جلسه شورای اداری استان قم که پیش از ظهر امروز در استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: حاصل سرمایه‌گذاری‌های بخش کشاورزی در قم حدود 9 هزار شغل و تولیدات فراوان کشاورزی است اما طی دو سال اخیر و هم‌زمان با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، عملیاتی کردن طرح توسعه بهره‌وری در بخش کشاورزی در حوزه زیرساخت‌ها به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از 970 کیلومتر لوله‌گذاری آب طی دو سال اخیر در مزارع استان قم خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های عظیم آبیاری قطره‌ای طی دو سال اخیر در قم به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح تولید محصول سالم در قالب قانون پنجم توسعه از دیگر برنامه‌های مربوط به حوزه کشاورزی استان قم محسوب می‌شود و حدود 100 نفر در این زمینه نظارت لحظه‌ای را انجام می‌دهند.

سیار با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها 100 درصد محصولات کشاورزی زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت افزود: تاکنون همه محصولات گلخانه‌ای زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطر نشان کرد: بحث بیمه کشاورزی امسال در قانون بودجه سنواتی سهم کمی را به خود اختصاص داده است و این وضعیت برای سراسر کشور مشکلاتی را به وجود می‌آورد که باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

وی خواستار اصلاح قانون جامعه اراضی منابع طبیعی شد و گفت: امیدواریم با اصلاح این قانون در همه عرصه‌های تولید محصولات کشاورزی شاهد‌ بهره‌وری بیشتر باشیم.

سیار با بیان اینکه 580 پروژه کشاورزی تاکنون به بانک‌ها معرفی شده ‌است عنوان داشت: امیدواریم تا پایان سال 218 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده محقق شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول