اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد

ثبت 113 تعاونی توسعه بخش کشاورزی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از ثبت 113 تعاونی توسعه بخش کشاورزی در گلستان خبر داد.

ثبت 113 تعاونی توسعه بخش کشاورزی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین‌علی خواجه‌مظفری صبح امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: در شروع سال جاری 192 میلیارد و 600 میلیون تومان برای توسعه بخش کشاورزی استان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه این اعتبارات در قالب تعاونی‎ها پرداخت می‎شود ابراز داشت: بر همین اساس با پیگیری‌های اداره کل تعاون همه فارغ‎التحصیلان بخش کشاورزی از این طریق ساماندهی خواهند شد.

خواجه‌مظفری با اشاره به اینکه این طرح ابتدا کمی به انحراف کشیده شد اذعان کرد: برخی به دنبال این بودند که از این طرح برای تجهیز وسایل و مسائل دیگر بهره ‎ببرند مثلا در یکی از شهرستان‎های ما از 100 طرح ارائه شده 92 مورد در مورد خرید تراکتور بوده که با آن موافقت انجام نشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با تاکید بر اینکه اعتبارات بخش توسعه کشاورزی باید تا آخر سال جذب شود ابراز داشت: تاکنون 113 تعاونی در این راستا به ثبت رسیده است و 6 هزار و 704 نفر نیز برای ثبت تعاونی توسعه کشاورزی ثبت‌نام کرده‎اند که با راستی‌آزمایی که انجام شد 3 هزار و 672 نفر آنها تایید شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به نحو مطلوب در استان پیش نمی‎رود تصریح کرد: پیشنهاد ما این است اعتباراتی نیز برای بانک توسعه تعاون در نظر گرفته شود تا با همکاری بانک کشاورزی این تسهیلات را پرداخت کنند تا اجرای طرح توسعه کشاورزی گلستان از روند مطلوب‌تری برخوردار باشد.

خواجه‌مظفری در ادامه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان 6/8 درصد است یادآور شد: گلستان رتبه سوم بیکاری را در سطح کشور دارد البته این آمار نمی‎تواند آمار علمی باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در ادامه بیان داشت: در این استان 23 مؤسسه کاریابی ثبت شده‎اند که 22 مورد آن فعال هستند اما متاسفانه تاکنون انتظارات ما را برآورده نساخته است و آمار درستی از بیکاری استان را در دست ندارند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول