اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود خبر داد

اختصاص 145 میلیون تومان اعتبار کشاورزی لنگرود به مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی لنگرود گفت: تاکنون 145 میلیون تومان از اعتبارات بخش کشاورزی به مشاغل خرد و خانگی این شهرستان اختصاص یافته است.

اختصاص 145 میلیون تومان اعتبار کشاورزی لنگرود به مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، رمضان بهشتی ظهر امروز در کارگروه کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: 6 میلیارد تومان از اعتبار اختصاص داده شده به مصوبات کارگروه کشاورزی شهرستان لنگرود تخصیص نیافته و پیگیری‌هایی در این زمینه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از 22 میلیارد تومان اعتبار در کارگروه کشاورزی لنگرود مصوب شده است، افزود: از این مقدار 13 میلیارد به بانک معرفی شده که 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به تصویب رسیده است و یک میلیارد و 47 میلیون تومان انعقاد قرار‌داد صورت گرفته که به معنای پرداخت بوده اما 800 میلیون تومان به دست متقاضیان رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود درباره معدل پرداخت‌های این کار‌گروه تصریح کرد: معدل لنگرود از بین 16 شهرستان گیلان 7.6 درصد است که 6 میلیارد در بانک مصوب شده و 17 درصد از این مبلغ در بانک انعقاد قرار‌داد صورت گرفته و نسبت به سهمیه این شهرستان معادل 12.86 درصد است.

وی با اشاره به اینکه لنگرود در بین 16 شهرستان استان گیلان دارای رتبه پنجم پرداخت مصوبات کارگروه کشاورزی قرار دارد، اضافه کرد: توانایی موجود در این جلسات افزایش این مقدار را می‌طلبد.

بهشتی با تصریح بر اینکه نتیجه تمام تلاش‌های انجام گرفته در این کار‌گروه در بانک مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به معدل خوب این مصوبات در لنگرود بانک‌ها باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی در‌باره اختصاص اعتبارات به مشاغل خرد و خانگی خاطرنشان کرد: تاکنون 145 میلیون تومان از اعتبارات بخش کشاورزی به مشاغل خرد و خانگی اختصاص یافته است که از 2 تا 3 میلیون تومان را شامل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: مشاغل خانگی نباید صرفاً سرمایه در گردش مانند خرید مرغ، جوجه و غیره باشد بلکه باید در کنار آن تجهیزات و ساخت و سازهایی صورت گیرد تا بانک‌ها بتوانند این تسهیلات را به آنها پرداخت کنند زیرا پرداخت تسهیلات با صرف هزینه‌های جاری امکانپذیر نیست.

وی در‌باره دیگر بخش‌های کشاورزی گفت: تاکنون در بخش‌های منابع تولیدات گیاهی، دامپزشکی و ابریشم هیچ‌گونه تقاضایی نداشته‌ایم و اگر کسی در این زمینه‌ها اقدام نکند تسهیلات آن به دیگر بخش‌ها منتقل می‌شود.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول