اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور خبر داد

فعالیت 70 شرکت دانش‌بنیان بیوتکنولوژی کشاورزی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور گفت: 70 شرکت دانش‌بنیان خصوصی در زمینه محصولات بیوتکنولوژی کشاورزی در کشور فعالیت می‌کنند.

فعالیت 70 شرکت دانش‌بنیان بیوتکنولوژی کشاورزی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس صاحب‌قدم لطفی ظهر امروز درحاشیه سومین همایش ملی بیوتکنولوژی کشاورزی در مشهد و در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بهبود فضای کسب و کار، ارتقای کیفی محصولات، مدیریت منابع و مدیریت واردات خلاقیت از مهم‌ترین ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است.

رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور با اشاره به جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: دانشگاه‌ها نقش بسیار موثری در اقتصاد مقاومتی و هم‌چنین ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان دارند و باید ارتباط خود با صنعت را افزایش دهند و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، هر یک از دانشگاه‌ها و مراکز علمی که یک شرکت دانش‌بنیان تاسیس کنند، مورد حمایت ستاد قرار می‌گیرند.

صاحب‌قدم لطفی افزود: در زمینه محصولات بیوتکنولوژی کشاورزی، نزدیک به 70 شرکت فعالیت می‌کنند که عمده آنها متعلق به بخش خصوصی هستند.

وی با اشاره به فعالیت سایر مراکز علمی در بخش کشاورزی تصریح کرد: 83 مرکز علمی و فن‌آوری در 24 استان کشور مورد حمایت ستاد توسعه زیست‌فن‌آوری هستند و با این تعداد موسسه، باید عنوان کرد که نزدیک به 50 درصد از تولیدات علمی ایران در حوزه کشاورزی است.

رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور با اشاره به اهداف این ستاد، یادآور شد: رفع نیازهای داخلی و مبارزه با تحریم‌ها، افزایش صادرات و کسب سهم مناسب از بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی از مهم‌ترین اهداف ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور است.

وی تاکید کرد: تنها 11 درصد از بازار جهانی در اختیار محصولات زیست‌فناوری کشاورزی ایران است و باید برای افزایش سهم خود، تلاش مضاعفی را انجام دهیم.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول