اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

برای کشاورزی گیلان احساس خطر می‌کنم

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: بنده احساس خطر می‌کنم از اینکه گیلان بدون برنج و چای داشته باشیم.

برای کشاورزی گیلان احساس خطر می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدمهدی رهبری املشی در مراسم معارفه استاندار جدید گیلان با اشاره به خصوصیات سعادتی در زمان تصدی استانداری اظهار کرد: سعادتی دارای سعه صدر، ایثارگر و فعال بود و در حوادث مختلف گیلان حضوری موثر داشت.

وی به نقش سعادتی در کاهش خسارات سیل اخیر رودسر اشاره کرد و افزود: در سیل اخیر خرابی‌های زیادی ایجاد شد که با مدیریت ایشان چندین نفر از بحران نجات یافتند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با قدردانی از مهدی سعادتی و تبریک به هاشم‌نیا استاندار جدید گیلان ابراز کرد: زمانی که خبر این انتصاب را شنیدیم خوشحال شدیم و احساس کردیم ایشان بهترین فردی است که می‌تواند در این مقطع استان را اداره کند.

وی جایگاه استاندار را خطیر دانست و تصریح کرد: در چارچوب مقررات از استاندار انتظار داریم و حمایت خود را از هاشم‌نیا اعلام می‌داریم.

رهبری املشی در ادامه به مشکلات عمده گیلان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: گیلان بیشترین نرخ اشتغال را در کشور دارد و جزو سه استان برتر در این زمینه است اما به دلیل قطب کشاورزی بودن از بسیاری سرمایه‌گذاری‌ها محروم ماند.

وی با بیان اینکه ذائقه مردم گیلان با برنج است، ابراز کرد: برنج آستانه‌اشرفیه شهرت زیادی دارد اما بسیاری از مزارع برنج‌کاری تبدیل به کیوی‌کاری شده است.

رئیس دوره‌ای مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه 95 درصد چای کشور در استان تولید می‌شود، اذعان کرد: بسیاری از مزارع چای از بین رفته و یا تضعیف شده است.

رهبری املشی تغییر کاربری اراضی کشاورزی، ابریشم، نوغان و زیتون را از مشکلات جدی بخش کشاورزی گیلان عنوان کرد و یادآور شد: بنده احساس خطر می‌کنم از اینکه گیلان بدون برنج و چای داشته باشیم.

وی با تصریح بر اینکه بسیاری از مصوبات هیئت دولت در گیلان عملی نشده است، خاطرنشان کرد: از طرف دولت نسبت به گیلان کم‌لطفی می‌شود و ما مجلسی‌ها به سهم خود در مجلس تلاش می‌کنیم با پشتیبانی از دولت و وضع مقررات کمک کنیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه چای نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار است، افزود: دولت تنها 25 میلیارد تومان کمک به چای را در بودجه آورده است که هر قدر تلاش می‌کنیم نمی‌توانیم به رقم مورد نظر دست یابیم.

وی هزینه تولید چای را بسیار زیاد دانست و یادآور شد: هر  هکتار باغ چای 5 میلیون تومان هزینه دارد اما با فروش حداقل چای درجه یک دو میلیون تومان دست کشاورز را می‌گیرد و در این صورت کشاورز رغبت و انگیزه‌ای برای کشت چای ندارد و تغییر کاربری می‌دهد.

در این مراسم کلیپی از دوران فعالیت مهدی سعادتی استاندار قبلی گیلان به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول