اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان:

اعتبارات همدان در بخش کشاورزی 21 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان گفت: اعتبارات همدان در بخش کشاورزی 21 میلیارد تومان است.

اعتبارات همدان در بخش کشاورزی 21 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی پیش از ظهر امروز در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان همدان اظهار کرد: اراضی قابل واگذاری به افراد در بخش کشاورزی 800 هکتار است که تاکنون 104 هکتار آن محقق شده که رقم قابل توجهی نیست.

وی افزود: در این راستا باید 900 هکتار اراضی روستای عبدالکریم تعیین تکلیف شود و با ثبت در سامانه و تأمین منابع آبی، اراضی قابل واگذاری به افراد را به یک‌هزار و 4 هکتار برسانیم و در جلسه آینده مطرح شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان خاطرنشان کرد: درباره سهمیه باغات و اراضی به منظور توسعه باغات باید سهمیه آب مورد نیاز آنها تعیین تکلیف شود تا آب مورد نیاز از ذخایر موجود یا منابع جدید تأمین شود.

وی سهمیه ابلاغی به استان در بخش کشاورزی را 110 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این اعتبار 21 میلیارد تومان آن اختصاص به شهرستان همدان دارد و طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در این قالب گنجانده می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: تاکنون در طی 21 جلسه بخش کشاورزی 357 طرح مصوب شده که در قالب 89 میلیارد تومان به بانک‌ها ابلاغ شده و 310 درصد سهمیه شهرستان در این بخش را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: از 357 طرح مصوب شده، 193 طرح در کمیته سرمایه‌گذاری و 152 طرح نیز در ستاد اجرایی استان مصوب شده که بیانگر 95 درصد مصوبات در ستاد اجرایی استان است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان مجموع سهمیه ابلاغی توسعه اعتبارات بخش کشاورزی شهرستان همدان نسبت به استان را 18 درصد عنوان کرد و افزود: از یک هزار و 331 طرح مصوبه استان، 121 طرح عقد قرارداد بانکی شده است.

وی اذعان کرد: در زمینه استعدادیابی اراضی کشاورزی در سطح شهرستان همدان تاکنون 2 هزار و 611 هکتار اراضی ملی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری معرفی شده که از این مقدار یک هزار و 400 هکتار بازدید و استعدادیابی شده و تاکنون 104 هکتار از این اراضی در ستاد اجرایی شهرستان برای واگذاری به افراد عقد قرارداد شده که زمینه اشتغال‌زایی 54 نفر را فراهم می‌کند.

محمدی ادامه داد: از 104 هکتار اراضی عقد قرارداد شده 30 هکتار به متقاضیان در قالب چهار طرح و اشتغال‌زایی 10 نفر واگذار شده است.

وی در پایان گفت: امروز در ستاد بخش کشاورزی شهرستان همدان 62 طرح در زمینه دام و سایر موارد با اعتباری بالغ بر 166 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 165 نفر مصوب شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول