اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش درمیان:

65 هزار جلد دفترچه رایگان بین دانش‌آموزان درمیان توزیع شد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش درمیان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 65 هزار جلد دفترچه به صورت رایگان بین دانش‌‌آموزان محروم روستاهای شهرستان توزیع می‌شود.

65 هزار جلد دفترچه رایگان بین دانش‌آموزان درمیان توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین اژدری صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به آمادگی صددرصدی این مدیریت برای اجرای طرح 3-3-6 اظهار کرد: 60 کلاس جدید به فضاهای مدارس ابتدایی افزوده شده و 60 معلم نیز آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 200 نیروی آموزشی در سه مقطع تحصیلی در نیمه خردادماه سال جاری سازماندهی شدند، تصریح کرد: حدود 120 معلم به مدت 800 ساعت دوره‌های آموزشی ضمن خدمت پایه‌های دوم و ششم ابتدایی را گذراندند.

دبیر شورای آموزش و پرورش درمیان، هوشمند‌سازی مدارس شهرستان را مهم‌ترین اولویت نظام تعلیم و تربیت در درمیان عنوان کرد و افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دو آموزشگاه نمونه در مقطع متوسطه و آموزشگاه پسرانه شاهد در مقطع ابتدایی در مرکز شهرستان آغاز به کار می‌کنند.

*ریشه‌کن کردن بیسوادی وظیفه همگانی است

اژدری از رشد 10 درصدی هنرجویان هنرستان‌های شهرستان در سال تحصیلی گذشته خبر داد و افزود: برای سال تحصیلی جدید دو هنرستان در شهر طبس مسینا ساخته می‌شود که این دو فضا نیز به مجموع هفت فضای فنی و کار و دانش درمیان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته 60 درصد دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان در طرح سباح با اعتبار 15 میلیون تومان شرکت کردند، گفت: صددرصد دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان در اردوی راهیان نور نیز شرکت کردند.

دبیر شورای آموزش و پرورش درمیان، ریشه‌کن شدن بیسوادی در شهرستان را یک وظیفه ملی دانست و اظهار کرد: نرخ جمعیت باسواد شهرستان به مرز 96 درصد رسیده است؛ به طوری که تنها 47 مرد و زن بیسواد عضو جامعه هدف در شهرستان وجود دارند که به علت پراکندگی باید در طرح فرد به فرد نسبت به آموزش آنها اقدام کرد.

اژدری ممنوعیت استفاده از لوازم‌التحریر و کیف با تصاویر مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی و آرم فرقه‌های منحرف در مدارس، بررسی راهکارهای رفع موانع اجرای سند تحول بنیادین و برگزاری جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها را از مهم‌ترین مصوبات این جلسه برشمرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول