اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش اردکان:

موفقیت دانش‌آموزان میبدی را هرگز به پای خود ننوشته‌ایم

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش اردکان در پاسخ به برخی اظهارات مسئولان شهرستان میبد گفت: موفقیت دانش‌آموزان میبدی را هرگز به پای خود ننوشته‌ایم و این اظهارت را ناشی از سوء برداشت می‌دانیم.

موفقیت دانش‌آموزان میبدی را هرگز به پای خود ننوشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، اکبر نوریان در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به آماده شدن مقدمات اجرای نظام آموزشی 3-3-6 در مدارس اردکان اظهار داشت: برای حل مشکل کمبود کلاس و فضاهای آموزشی، شش کلاس درس در مدارس احداث شده، 16 مدرسه جابه‌جا شدند و دو مدرسه راهنمایی تجمیع شده و در اختیار مدارس ابتدایی قرار گرفته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان افزود: به علت کمبود کلاس، امسال این نظام آموزشی به صورت 3ـ3ـ6 یعنی پایه اول، دوم و سوم در یک گروه و پایه چهارم، پنجم و ششم در یک گروه قرار گرفته‌اند و در این راستا 20 معلم از مقطع راهنمایی و متوسطه به مدارس ابتدایی منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه این طرح در 11 مدرسه ابتدایی اردکان اجرا شده است، ادامه داد: در قالب این نظام، 120 معلم طی 188 ساعت آموزش دیدند و 300 نفر سرباز معلم نیز جذب شده‌اند همچنین تبدیل تمام مدارس ابتدایی به دو دوره سه ساله، چشم انداز آینده آموزش و پرورش این شهرستان است که امیدواریم تا دو سال آینده عملیاتی شود.

نوریان اظهار داشت: 12 هزار و 500 دانش آموز در مقاطع ابتدایی راهنمایی و متوسطه از ابتدای مهرماه فعالیت تحصیلی خود را در شهرستان اردکان آغاز می‌کنند و بیش از 95 درصد از مجموع دانش آموزان از طریق سامانه الکترونیکی ثبت نام شده‌اند.

وی از موفقیت دانش آموزان اردکانی در کنکور امسال خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه امسال 10 رتبه زیر هزار داشتیم به طوری که در رشته تجربی رتبه 28، در رشته انسانی رتبه 55 و در رشته ریاضی رتبه 93 را دانش آموزان اردکانی کسب کرده‌اند.

نوریان با اشاره به حرکت آموزش و پرورش در راستای کیفی سازی کنکور در اردکان خاطرنشان کرد: 9 دانش آموز در رشته‌های مختلف به المپیاد کشوری راه یافتند و امیدواریم در سال‌های آینده وضعیت از این هم بهتر بشود.

نوریان اظهار داشت: دانش آموزان اردکانی از نظر موفقیت در المپیادهای کشور رتبه اول را در استان کسب کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان همچنین در مورد برخی اظهارات عنوان شده توسط مسئولان آموزش و پرورش شهرستان میبد گفت: اعتقاد دارم که علم مرز خاکی ندارد و همه باید در مسیر اعتلای فرهنگ و علم در ایران اسلامی تلاش کنیم.

نوریان ادامه داد: عنوان شده که شهرستان اردکان موفقیت دانش آموزان پسر میبدی که در دبیرستان نمونه آیت‌الله خامنه‌ای تحصیل کرده‌اند را به پای خود نوشته که این مطلب یک برداشت اشتباه بیش نیست و خوشبختانه رئیس آموزش و پرورش شهرستان میبد نیز در تماسی ضمن عذرخواهی این مسئله را ناشی از سوء برداشت خود دانست.

وی تصریح کرد: ما حتی موفقیت دانش آموزان دختر اردکانی که در مقطع متوسطه در میبد تحصیل کردند را نیز به پای خود ننوشته‌ایم و معتقدیم در حوزه آموزش و پرورش باید نگاه فرامنطقه‌ای و ملی داشت.

نوریان با بیان اینکه آموزش و پرورش اردکان نیازی به این بداخلاقی‌ها ندارد، گفت: ما در سال گذشته رتبه دوم را در کنکور سراسری به دست آوردیم و در سال جاری با موفقیت‌های بیشتری که دانش آموزان این شهرستان کسب کرده‌اند، امیدواریم حائز رتبه اول در استان از نظر تعداد قبول شدگان در کنکور سراسری سال 91 شویم.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول