اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فعالیت‌های ورزشی آموزش‌ و پرورش قزوین:

بودجه ورزشی دانش‌آموزان قزوینی باید افزایش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش‌ و پرورش استان قزوین گفت: سرانه بودجه ورزشی هر دانش‌آموز در استان قزوین 1500 تومان است که برای فراهم کردن مطلوب امکانات ورزشی برای آنها، این بودجه باید افزایش یابد.

بودجه ورزشی دانش‌آموزان قزوینی باید افزایش یابد

سیدمحسن حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه کمبود اعتبارات ورزشی از مهم‌ترین مشکلات توسعه و ترویج ورزش در بین دانش‌آموزان استان قزوین است، اظهار کرد: مسئولان ورزش نمی‌توانند با کم بودن سرانه بودجه ورزشی، برای هر دانش‌آموز در این استان امکانات ورزشی مطلوبی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه سرانه بودجه ورزشی دانش‌آموزان استان قزوین در کشور رتبه بیست و هشتم است، ابراز کرد: متأسفانه بودجه ورزشی دانش‌آموزان این استان در بین 32 استان از جایگاه پایینی برخوردار است و این آمار نیز نشان‌دهنده کمبود اعتبارات ورزشی دانش‌آموزان قزوینی است.

حسینی با اشاره به اینکه مسئولان ورزش بودجه ورزشی هر استان را بر اساس جمعیت دانش‌آموزان آن استان تخصیص می‌دهند، خاطرنشان کرد: جمعیت کم دانش‌آموزان استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها موجب شده این استان در رتبه بیست‌ و هشتم رده‌بندی توزیع بودجه ورزشی در کشور قرار گیرد.

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین اذعان کرد: برای توسعه و ترویج ورزش در مدارس باید سرانه بودجه ورزشی هر دانش‌آموز افزایش یابد تا با فراهم کردن بهترین امکانات ورزشی برای هر دانش‌آموز، آنان را به ورزش کردن تشویق کرد.

1500 تومان سرانه بودجه ورزشی دانش‌آموزان استان قزوین در سال 89

حسینی با بیان اینکه در سال 88 و 89 سرانه بودجه ورزشی دانش‌آموزان استان قزوین 1500 تومان بوده که این اعتبار نیز برای فراهم کردن امکانات ورزشی برای هر دانش‌آموز بسیار کم است، بیان کرد: مسئولان مربوطه تلاش می‌کردند با این اعتبار حداقل امکانات ورزشی را برای آنان را مهیا کنند.

وی با اشاره به اینکه تا سال 89 اعتبارات ورزشی هر استان به صورت مجزا پرداخت می‌شد، ابراز کرد: در سال‌های اخیر نحوه توزیع و تخصیص بودجه ورزشی در استان‌ها به صورت مجزا بود و همین امر منجر به هزینه‌ کردن شفاف و دقیق مربوطه به فعالیت‌ها و امکانات ورزشی برای دانش‌آموزان می‌شد.

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین ادامه داد: در سال گذشته نحوه توزیع و تخصیص بودجه ورزشی در استان‌ها تجمیع شد و تحقق این اقدام  موجب عدم شفافیت در هزینه کردن فعالیت‌های و امکانات ورزشی برای دانش‌آموزان شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: از سال 90 اعتبارات ورزشی اعم از چندین فعالیت دانش‌آموزی از جمله پرورشی، تربیت‌بدنی و بهداشت به صورت تجمیع به استان‌ها پرداخت شد تا مدیران مدارس به تشخیص و مصلحت مدیریتی مدارس در هر موضوعی از جمله بهداشت، ورزش و پرورشی دانش‌آموزان که در اولویت مدارس قرار دارد، هزینه کنند.

مشکلات ورزش مدارس سریع‌تر برطرف شود

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین بیان کرد: اعتبارات ورزش باید به صورت مجزا از سایر فعالیت‌های ورزشی باشد تا مدیران مدارس و معلمان پرورشی و ورزش در آموزش و پرورش به صورت دقیق و شفاف از اعتبارات استفاده کنند.

حسینی علت عدم مشخص بودن اعتبارات ورزشی را از مهم‌ترین مشکلات مسئولان ورزشی در آموزش‌ و پرورش دانست و ابراز کرد: برای حل این مشکل پیشنهادهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده است که در صورت تصویب این مشکلات برطرف می‌شود.

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: مسئولان ورزشی مربوطه در وزارت آموزش‌ و پرورش برای حل این مشکل اهتمام جدی‌تری کنند تا با تخصیص اعتبارات ورزشی به صورت مجزا به هر استان سریع‌تر مشکلات ورزش مدارس را برطرف شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول