اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

راه‌اندازی 3 مرکز تحقیقاتی در دستور کار دانشگاه است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به وجود دو مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: راه‌اندازی سه مرکز پژوهشی هم در دستور کار مسئولان این دانشگاه قرار گرفته است.

راه‌اندازی 3 مرکز تحقیقاتی در دستور کار دانشگاه است

علیرضا بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اقدامات انجام شده در حوزه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: تمام سعی این حوزه گسترش تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه بوده است.

وی با بیان اینکه پایاترین و ماندگارترین تحقیقات توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام می‌شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بارزترین رشدها را در تحصیلات تکمیلی همه رشته‌ها طی چند سال گذشته داشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از وجود بیش از 13 رشته کارشناسی ارشد، چهار یا پنج رشته دکترای تخصصی و همچنین بیش از 10 رشته دستیاری بالینی در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این رشته‌ها به ارتقای سطح کیفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک شایان توجهی می‌کند.

وی به ارتقای تعداد مقالات تولیدی در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اشاره کرد و افزود: تعداد مقالات تولیدی این دانشگاه از 40 تا 50 مقاله در سال 85 به 180 مقاله در سال گذشته افزایش یافته است.

بیگلری با اشاره به اینکه در گذشته فقط یک چهارم اعضای هیئت علمی در کارهای پژوهشی فعالیت می‌کردند، ادامه داد: در حال حاضر 85 درصد از اعضای هیئت علمی در این فعالیت‌ها شرکت می‌کنند.

وی وضعیت موجود فعالیت‌های پژوهشی را در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مطلوب اعلام کرد و افزود: دانشگاه در کارهای پژوهشی رشد قابل توجهی داشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در دانشگاه اضافه کرد: این راه‌اندازی‌ها نقش موثری در ارتقای سطح پژوهش دانشگاه طی سال‌ها‌ی آینده در کشور خواهد داشت.

وی به برتر بودن طرح‌های دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ستاد‌های خاص از جمله ستاد سلول‌های بنیادی اشاره کرد و افزود: دانشگاه موفق به جذب اعتبارات خاص از منابع خارج از دانشگاه برای انجام کارهای پژوهشی هم شده است.

بیگلری هدف دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را توسعه مراکز تحقیقاتی عنوان و اضافه کرد: راه‌اندازی سه مرکز تحقیقاتی ژن درمانی سرطان، مولفه‌های اجتماعی تعیین کننده سلامت و فناوری نانو دارویی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دو مرکز تحقیقاتی متابولیک و مرکز تحقیقات پیشگیری از زخم‌های مزمن از قبل در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان فعالیت می‌کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از وجود مرکز رشد فناوری‌های دارویی در زنجان خبر داد که تحقیقات انجام شده در این مورد را به محصول تبدیل می‌کند.

وی از راه‌اندازی پژوهشکده علوم پزشکی در سال آینده در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و ابراز امیدواری کرد، اقدامات انجام شده برای توسعه کارهای پژوهشی در سال‌های آینده موجب شکوفایی پژوهش در این دانشگاه شده و آن را تبدیل به دانشگاه‌ برتر ‌کند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول