اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز تحقیقات کشاورزی جیرفت و کهنوج:

مرکز تحقیقات جیرفت دستاوردهای مهم تحقیقاتی در کشور دارد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی شهید مقبلی جیرفت و کهنوج گفت: بیش از صدها دستاورد مهم تحقیقاتی از جمله گزارش آفات و بیماری‌ها برای نخستین‌بار در ایران در این مرکز تحقیقاتی انجام شده است.

مرکز تحقیقات جیرفت دستاوردهای مهم تحقیقاتی در کشور دارد

پیمان نامور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: مرکز تحقیقات کشاورزی شهید مقبلی جیرفت و کهنوج از قدیمی‌ترین مراکز پژوهشی در جنوب استان کرمان است.

وی افزود: این مرکز از ابتدا با عنوان آزمایشگاه بررسی آفات کار خود را آغاز کرد و در سال 64 با عنوان مرکز تحقیقات در شهرستان جیرفت شکل گرفت.

نامور تصریح کرد: این مرکز تحقیقات در چهار بخش تحقیقاتی گیاه‌پزشکی، زراعت و اصلاح نباتات، خاک و آب و فنی مهندسی کشاورزی مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه این مرکز 18 عضو هیئت علمی دارد، ابراز داشت: در این مرکز 20 تکنسین مشغول به فعالیت هستند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی شهید مقبلی جیرفت و کهنوج با اشاره به پایان یافتن بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی این مرکز گفت: بیش از صدها دستاورد مهم تحقیقاتی از جمله گزارش آفات و بیماری‌ها برای نخستین‌بار در ایران در مرکز تحقیقات کشاورزی جیرفت انجام گرفته است.

نامور عنوان کرد: این مقالات به نام محققان این مرکز ثبت و گزارش‌ها و مقالات آن منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر بیش از 21 مقاله از این مرکز با فاکتور بالای یک دهم a در مجله‌های معتبر جهانی چاپ شده است، اذعان داشت: همچنین بیش از 20 مقاله علمی پژوهشی نیز از محققان این مرکز در مجله‌های داخلی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول