اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:

ایجاد ۲ مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دو مرکز تحقیقاتی دیگر به مراکز تحقیقاتی ما اضافه می‌شود که مجوزهای اولیه آنها گرفته شده است.

ایجاد ۲ مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، دکتر غلامرضا حیدری در همایش تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: این دو مرکز شامل، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت و مرکز تحقیقات خواص دارویی درمانی خرماست که با نظر موافق وزارت بهداشت در بوشهر راه‌اندازی می‌شود.
حیدری اضافه کرد: اگر چه در زمینه زیست فناوری دریایی و پزشکی هسته‌ای فعال هستیم، اما در زمینه سرطان‌ها نیز که یکی از مشکلات ویژه استان است همه اساتید با یک برنامه مشخص شده باید تلاش کنند.
وی گفت: ما امسال در هیئت امنای دانشگاه استقلال مالی دانشکده‌ها را تصویب می‌کنیم و با این کار تغییرات چشمگیری در این دانشکده‌ها به وجود می‌آید.
حیدری خاطرنشان کرد: یک و نیم میلیارد تومان اعتبار از وزارت متبوع برای ایجاد مجتمع آموزشی در سایت پردیس دانشگاه دریافت کرده‌ایم که در آینده‌ای نزدیک کار احداث این مجتمع آغاز می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سلامت مردم در گرو تحقیق و پژوهش شماست و هر پژوهشی که شما انجام می‌دهید خروجی آن منجر به تغییر رفتار در جامعه می‌شود که می‌تواند سلامت جامعه را رقم بزند.
حیدری ادامه داد: معتقدم پژوهشگران و محققان ما چیزی از پژوهشگران دیگر کشورها کم ندارند و اگر نگاهی به گذشته بیندازیم می‌بینیم که چقدر محصولات پژوهشی برای بهبود سلامت جامعه در دست مدیران ما قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: باید نگاهمان به تحقیقات را کمی تغییر بدهیم و براساس نیاز جامعه با استفاده از امکانات و تجهیزات و با توجه به نقشه‌ جامع علمی دانشگاه پژوهش کنیم و تحقق این مهم، بیش از اعتبار، نیاز به برنامه‌ریزی براساس خط‌ مشی و نقشه راه دارد تا نتایج بهتری حاصل شود.
حیدری بیان داشت: ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد و مراکزی هستند که تمایل به همکاری و انجام کارهای مشترک دارند که باید از این ظرفیت‌ها برای تحقیق و پژوهش استفاده کنیم.
در ادامه معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: با برنامه‌هایی که در پیش رو داریم این معاونت به دو معاونت آموزش و پژوهش و معاونت آموزش و تحقیقات تفکیک می‌شود.
افشین استوار افزود: باید فرآیندهای مالی و اجرایی که منجر به یک محصول پژوهشی می‌شود را بهبود ببخشیم تا طرح‌های پژوهشی شتاب بیشتری به خود بگیرند.
وی اذعان داشت: تا سال 1394، شش مرکز تحقیقاتی باید در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فعال باشند که تاکنون سه مرکز آن راه‌اندازی شده و مراکز دیگر در اولین فرصت راه‌اندازی می‌شوند.
در پایان این همایش از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقدیر شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول