اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی:

ماهانه 50 عنوان کتاب به کتابخانه مرکزی ارومیه اهدا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: مردم ماهانه به طور متوسط بین 50 تا 60 عنوان کتاب به کتابخانه مرکزی ارومیه اهدا می‌کنند.

ماهانه 50 عنوان کتاب به کتابخانه مرکزی ارومیه اهدا می‌شود

موسی نوری، امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید بیش از پیش در راستای اهدای کتاب فرهنگ‌سازی ‌شود زیرا این قبیل اقدامات گامی در راستای رشد سطح فکری و دانش اقشار مختلف جامعه است.

وی با اشاره به اینکه همه کتب اهدا شده برای جامعه هدف قابل استفاده نیست، گفت: در ارتباط با کتاب‌های اهدا شده مسائل مختلف از جمله نیاز جامعه، به‌روز و مفید بودن مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت چنانچه مورد تایید کارشناسان قرار گرفت در قفسه کتابخانه‌ها برای دسترسی مردم گنجانده می‌شود.

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به راه‌اندازی بخش مبادله اشاره کرد و گفت: در حاشیه شورای اداری، این بخش ایجاد می‌شود تا مسئولان اداره‌ها از آنجا بازدید کرده و کتب درخواستی در اختیارشان قرار گیرد.

نوری با اظهار به اینکه کتب مختلف با توجه به نیاز اقوام و اقلیت‌ها تهیه شده و به کتابخانه‌های مناطق مختلف استان ارسال می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه در این استان قومیت‌های مختلف به ویژه شیعه و سنی زندگی می‌کنند بنابراین کتب مختلف فراخور نیاز به مناطق سنی‌نشین ارسال می‌شود تا مورد استفاده قرار بگیرند.

وی بر اهمیت تامین نیازهای اقشار مختلف جامعه اعم از هر سبک، مرام و آیین تاکید کرد و بیان داشت: امکانات ایجاد شده در کتابخانه‌های مناطق مختلف استان به طور یکسان بوده و در این حوزه عدالت کامل ایجاد شده است از طرف دیگر حدود 12 عنوان کتاب به زبان کردی نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

نوری با اظهار به اینکه تعامل کتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها در ارتقای شاخص‌های فرهنگی و دانش جامعه تاثیر مطلوبی دارد، بیان داشت: خوشبختانه تعامل خوبی بین اداره‌کل کتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه ارومیه شکل گرفته به طوری که در راستای همکاری‌های علمی نیز تفاهم‌نامه‌ای بین طرفین منعقد شده است.

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به انعقاد تفاهم‌نامه بین این اداره و دانشگاه ارومیه برای استفاده از خدمات علمی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: در این سامانه متن کامل مقاله‌های عربی و انگلیسی در حوزه کشورهای اسلامی، متن کامل پایان‌نامه‌های لاتین، چکیده پایان‌نامه‌ فارسی قابل دسترسی است و دانشجویان می‌توانند از طریق مراجعه به کتابخانه مرکزی ارومیه با در اختیار گرفتن کد کاربری به این اطلاعات دست پیدا کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول