اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردادماه امسال صورت گرفت

افزایش 86 درصدی‌ میزان مصالحه مراجعان به مرکز مشاوره انتظامی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌‌غربی گفت: مردادماه امسال میزان مصالحه مراجعان به مراکز مشاوره انتظامی استان 86 درصد افزایش یافته است.

افزایش 86 درصدی‌ میزان مصالحه مراجعان به مرکز مشاوره انتظامی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد عیوض‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرداد ماه سال جاری میزان مصالحه پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره و مددکاری معاونت فرماندهی استان با احتساب مراجعان معرفی شده به مراکز مشاوره 86 درصد افزایش داشته و این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته 418 مورد از پرونده‌ها در مرکز مشاوره انتظامی استان منجر به مصالحه شده بود.

وی افزود: رسیدگی به یک‌هزار و 36 مورد از دعاوی خانوادگی، دعاوی حقوقی، نزاع و درگیری و سایر موارد در این بازه زمانی صورت گرفته که با افزایش 91 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته برخوردار است.

عیوض‌زاده تصریح کرد: از کل پرونده‌های ارجاعی به این مرکز در ماه گذشته، تعداد معدودی از پرونده‌ها به دلیل عدم سازش به مراجع قضایی ارسال شده است.

رئیس مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه به افراد خود معرفی که به کلانتری‌های تابعه مراجعه کرده‌اند، خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود، اذعان داشت: مراکز مشاوره نیروی انتظامی با تولید دانش و اطلاعات، مشکلات اجتماعی را شناسایی و رفع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رسالت مشاوران و مددکاران تولید اطلاعات، داده‌ها و دانش است، ابراز داشت: امروز مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی به حدی از توان رسیده‌اند که علاوه بر ایجاد سازش و حل مشکلات مراجعه‌کنندگان، قادرند با تولید دانش و اطلاعات، مشکلات اجتماعی را شناسایی و حتی برای رفع آن چاره‌اندیشی کنند.

عیوض‌زاده با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی در حوزه اجتماعی می‌تواند ادعا کند که یکی از سازمان‌های پیشرو است،‌ گفت: مددکاران و مشاوران نیروی انتظامی باید تنها به فکر حل مشکلات، آسیب‌ها و ارائه راهکارهای فردی نباشند بلکه پا را فراتر گذاشته و وارد عرصه اجتماعی شوند تا امینی برای نظام باشند و بتوانند راهکارهای حل مسائل اجتماعی را در اختیار دیگر سازمان‌های تصمیم‌گیرنده قرار دهند.

رئیس مرکز مشاوره و مددکاری انتظامی آذربایجان‌غربی در پایان با بیان اینکه هدف مرکز مشاوره نیروی انتظامی ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی همراه با اعتماد بین مردم و پلیس است، خاطرنشان کرد: شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های بروز رفتارهای ناهنجار و بزهکارانه، کاهش مشکلات مردم و حل معضلات در زمان تنش و استرس در کلانتری‌ها و ارتقای سطح بهداشت روانی از دیگر اهداف مرکز مشاوره نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول