اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

مرکز تحقیقاتی و بیهوشی پرندگان در کرمانشاه طراحی شد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی پژوهشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: مرکز تحقیقاتی و بیهوشی پرندگان کرمانشاه برای نخستین بار در کشور طراحی شد.

مرکز تحقیقاتی و بیهوشی پرندگان در کرمانشاه طراحی شد
موسی جاودانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص رویکرد این مرکز اظهار کرد: رویکرد کلی مرکز تحقیقاتی بیهوشی پرندگان، تهیه پروتکل‌های مختلف برای ایجاد بیهوشی، بی‌دردی و جراحی پرندگان است.
وی اضافه کرد: تا قبل از احداث این مرکز، پرندگان ارزشمندی که دچار آسیب می‌شدند به دلیل نبود چنین مرکز و امکاناتی از بین می‌رفتند و حذف می‌شدند.
معاون آموزشی پژوهشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: با احداث این مرکز که خط فکری آن، تحقیقات و خدمات است حذف پرندگان آسیب دیده دیگر صورت نمی‌گیرد. 
جاودانی با تاکید بر اینکه از احداث این مرکز چند ماه می‌گذرد، تصریح کرد: حوزه پژوهشی دانشگاه رازی از طرح‌های نوین بی‌نهایت حمایت می‌کند و با تکیه بر نیروهای دانشجویی به انجام تحقیقات می‌پردازد. 
معاون آموزشی پژوهشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه از جراحی یک عقاب که از ناحیه ران دچار شکستگی شده بود در این مرکز خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: در این جراحی از پیچ و پلاک فک انسان برای درمان این پرنده استفاده شده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول