اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالوس:

چالوس مرکز بین‌المللی مخابراتی روسیه ایران و هند می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار چالوس گفت: شهرستان چالوس به‌عنوان مرکز ارتباط بین‌المللی ترانزیت پهنای باند مخابراتی بین روسیه، ایران و هند قرار می‌گیرد.

چالوس مرکز بین‌المللی مخابراتی روسیه ایران و هند می‌شود

سید قدیر رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس بیان داشت: پیرو گزارش نمایندگی شرکت زیرساخت در مازندران پروژه‌ای از سوی شرکت زیرساخت ایران مبنی بر ترانزیت پهنای باند بین‌المللی از طریق دریای خزر مسیر روسیه به ایران، هند و اروپا و برعکس در دستور کار قرار دارد.

این مسئول گفت: این پروژه از طریق آستاراخان  روسیه آغاز و پس از عبور از دریای خزر به چالوس در ایران متصل و همچنین یک اتصال به کشور آذربایجان نیز دارد.

فرماندار چالوس تصریح کرد: بعد از انتقال به چالوس از طریق فیبر نوری زیرساخت به چابهار و بعد از طریق دریای عمان به بمبئی در هند و سایر درگاه‌های بین‌المللی هند متصل می‌شود.

وی گفت: این پروژه به‌عنوان یک پروژه بین‌المللی محسوب می‌شود که در این پروژه ایران نقش مهمی را در برقراری ارتباط با کشورها برقرار می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با اتصال شبکه از آستاراخان روسیه به چالوس در ایران کشور ایران یک کشور استراتژیکی می‌گردد و نقش مهمی را در اجرای این پروژه برقرار می‌کند.

رضایی بیان داشت: این ارتباط بین‌المللی از طریق استان مازندران و شهرستان چالوس برقرار می‌شود و قطعا اجرای این پروژه اهمیت مخابراتی مازندران و چالوس را چند برابر می‌کند.

فرماندار چالوس ابراز داشت: برقراری این ارتباط و اجرای این طرح امنیت ارتباطی کشور را چند برابر بالا می‌برد.

وی بیان داشت: زمان اجرای این طرح یکسال و نیم بوده که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: مخابرات شهرستان چالوس در استان مازندران به ویژه شهرهای غرب استان از اهمیت و جایگاه مناسبی برخوردار است.

رضایی گفت: بخش ماکروویو چالوس کل منطقه رامسر تا نور را پوشش یا همان انتقال امواج بین شهرستان‌های غرب استان را پوشش می‌دهد.

فرماندار چالوس تصریح کرد: نگهداری فیبر غرب مازندران از رامسر تا نور نیز برعهده شرکت مخابرات چالوس است و همچنین نگهداری و پوشش مشترکان موبایل حوزه غرب مازندران  نیز در مدیریت مخابرات این شهرستان انجام می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: همچنین 90 دیتا به‌زودی در منطقه چالوس برای پوشش غرب مازندران نصب می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول