اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت وزیر بهداشت

فعالیت 3 مرکز تحقیقاتی پزشکی در مازندران آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از موافقت وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای آغاز فعالیت مراکز تحقیقاتی در سطح مازندران خبر داد.

فعالیت 3 مرکز تحقیقاتی پزشکی در مازندران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمدعلی عنایتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه بر اساس برنامه پنجم دولت تعداد مراکز تحقیقاتی در سطح دانشگاه علوم پزشی مازندران باید به عدد 27 برسد، اظهار داشت: ایجاد مراکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به جدیت دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: تا سال گذشته تعداد مراکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران شش مرکز بود و به تدریج باید بر تعداد مرکز تحقیقاتی تا دست‌یابی به اهداف برنامه پنجم کشور ادامه پیدا کند.

معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه درخواست ایجاد سه مرکز تحقیقاتی که در توان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود به وزارت بهداشت و درمان اعلام شد، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده وزیر بهداشت با ایجاد سه مرکز تحقیقاتی دیابت، مرکز تحقیقاتی قارچ‌های مهاجم و مرکز تحقیقاتی مقاومت میکروبی موافقت کرد.

این مسئول از ایجاد مرکز رشد و فناوری سلامت در سطح دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و گفت: ایجاد این مرکز رشد نیز از دیگر درخواست‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وزارت بهداشت و درمان بود که مورد موافقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: فعالیت سه مرکز تحقیقاتی در مازندران آغاز شد و برای فعالیت مرکز رشد و فناوری سلامت نیز در حال تهیه مکان هستیم.

عنایتی در تشریح  فعالیت هر یک از مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مرکز تحقیقاتی دیابت در راستای بررسی علل ابتلا به دیابت و بررسی روش‌ منطقی کاهش آسیب‌های ناشی از دیابت فعالیت می‌کند.

معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: ماموریت تحقیق و ارائه راهکارهای علمی مناسب برای کنترل و درمان دیابت توسط وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی مازندران واگذار شد.

این مسئول به فعالیت مرکز تحقیقاتی قارچ‌های مهاجم در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و گفت: با اشاره به وجود هوای نمناک در مازندران و زیاد بودن عوامل این بیماری در استان‌های شمالی نیاز به احداث این مرکز در مازندران احساس شد.

وی خاطرنشان کرد: با موافقت مسئولان وزارت بهداشت و درمان با ایجاد این مرکز موافقت شد.

عنایتی درباره میزان توانایی‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مدیریت این مرکز تحقیقاتی گفت: فعالیت‌های قارچ‌شناسی بیش از 20 سال است که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران سابقه دارد و دو  استاد قارچ‌شناسی در این دانشگاه مشغول تدریس هستند.

این مسئول تصریح کرد: این مرکز در  پردیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشغول تحقیقاتی علمی است.

معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه به استقرار مرکز تحقیقاتی مقاومت دارویی در بیمارستان رازی قائمشهر اشاره کرد و متذکر شد: در این مرکز نحوه استفاده مناسب از داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از ارائه درخواست دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای دریافت مجوز احداث سه مرکز تحقیقاتی دیگر در این دانشگاه خبر داد و اذعان داشت: ایجاد مرکز تحقیقاتی عفونت‌های بیمارستانی، مرکز تحقیقاتی دستگاه گوارش و ایجاد مرکز تحقیقاتی انگلی در وزارت بهداشت و درمان در دست بررسی است که جلسات بررسی ایجاد این مراکز بعد از ماه مبارک رمضان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول