اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان‌های استان اصفهان انجام می‌شود

ساخت و راه‌اندازی 9 مرکز برای ارائه محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: در حال حاضر طرح بازارچه و ارائه غرفه برای کشاورزان در شهرستان‌های استان فعال شده و در سراسر استان نیز 9 مرکز برای این کار اختصاص پیدا می‌کند.

ساخت و راه‌اندازی 9 مرکز برای ارائه محصولات کشاورزی

علی جهازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد:‌ بازارچه‌هایی در استان اصفهان راه‌اندازی شده که تولیدکنندگانی که دارای محصول زیادی هستند می‌توانند با در اختیار گرفتن این غرفه‌ها، محصولات خود را به فروش برسانند.

وی ادامه داد: در این بازارچه‌ها کشاورزان از طریق تشکل‌های صنفی یا از طریق شرکت‌های تعاونی می‌توانند برای ارائه و عرضه محصولات خود غرفه بگیرند.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در شهرستان‌های استان فعال شده که با ساخت و راه‌اندازی 9 مرکز این امر ادامه پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: تفاوت فاحش میان قیمت تولید محصول از مزرعه تا سفره، گاهی به چهار تا پنج برابر می‌رسد و به همین دلیل است که محصولی که تولید می‌شود برای تولیدکننده غیر اقتصادی و برای مصرف کننده نیز بسیار بالاست چرا که محصولات کشاورزی با قیمت‌های بسیار پایین توسط دلالان خریداری و با چندین برابر قیمت به مردم فروخته می‌شود.

جهازی با اشاره به بازارچه‌های محصولات کشاورزی افزود: اجرای درست این راهکار اختلاف قیمت محصولات کشاورزی از تولید تا بازار را کم کرده و حاشیه سود دلالان و واسطه را کاهش داده و موجب می‌شود بخشی از سود آن نیز به جیب کشاورز بازگردد.

وی تاکید کرد: این طرح با اعتبار 554 میلیون تومان و بازپرداخت شش ساله در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی استان قرار دارد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان اصفهان اضافه کرد: در بعضی از محصولات کشاورزی از قبیل سیب زمینی و پیاز قیمت محصول در بازار سه تا چهار برابر مبلغ خریداری شده از کشاورز است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول