اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

1200 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده در استان مرکزی معدوم شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از ضبط و معدوم‌سازی یک هزار و 228 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده و غیرقابل مصرف در ماه مبارک رمضان خبر داد.

1200 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده در استان مرکزی معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید سعید حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان توسط 27 اکیپ نظارتی به اجرا درآمد که طی آن یک هزار و 228 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده و غیر قابل مصرف از چرخه مصرف خارج شد.

وی تصریح کرد: در طول ماه رمضان بیش از 4 هزار و 800 مورد بازدید از مراکز تولید، استحصال و توزیع فرآورده‌های خام دامی سراسر استان انجام شد که طی آن 7 هزار و 800 نفر ساعت کار از مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی همچنین مراکز جمع‌آوری شیر، کبابی و رستوران‌ها و مراکز تولید خوراک دام بازدید و نظارت بهداشتی به عمل آمد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه در این بازدیدها 21 مورد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده است ادامه داد: در راستای برخورد با متخلفین بهداشتی یک مرکز تولید و بسته‌بندی و دو مرکز فروش و عرضه فرآورده‌های خام دامی تعطیل و با 15 عرضه‌کننده غیر مجاز برخورد قانونی به عمل آمد.

به گفته وی تمامی مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور و خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی در سطح استان تحت کنترل و نظارت مستمر بازرسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان قرار دارند که می‌طلبد شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بلافاصله مراتب را به کارشناسان اطلاع دهند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از پایان طرح مایه‌کوبی تب برفکی در استان خبر داد و بیان داشت: با اجرای این طرح 113 هزار و 168 رأس دام سنگین روستایی و عشایری علیه بیماری تب برفکی مایه‌کوبی شدند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در 12 شهرستان و از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات بهداشتی دام‌های روستایی و عشایری از 20 تیر ماه تا پایان مرداد ماه به اجرا درآمد گفت: در این طرح 42 گروه دامپزشک دولتی و غیر دولتی در امر واکسیناسیون تب برفکی حضور داشتند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول