اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ساماندهی میدان مطهری صورت گرفت

تخریب واحدهای متخلف تجاری در هسته مرکزی قم

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: واحدهای متخلف هسته مرکزی شهر که به فروش پرندگان غیر زینتی اقدام می‌کردند با حکم قضایی تخلیه و تخریب شدند.

تخریب واحدهای متخلف تجاری در هسته مرکزی قم

حسن بختیاری امروز در حاشیه تخریب واحدهای تجاری متخلف هسته مرکزی شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم بیان کرد: در راستای سامان‌دهی میدان مطهری و هسته مرکزی شهر واحدهای تجاری متخلف در خیابان امام موسی صدر که به فروش پرندگان غیر زینتی اقدام می‌کردند با حکم قضایی تخریب شدند.

وی افزود: این واحدها مشکلات بهداشتی و اجتماعی بسیاری را برای مردم این منطقه به وجود آورده بودند که در این راستا با پیگیری‌های شهرداری و حکم قضایی این واحدها تخلیه و سپس تخریب شدند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مشکلات میدان مطهری تصریح کرد: این میدان به دلایل گوناگون مشکلات فراوانی را برای هسته مرکزی شهر ایجاد کرده و مشکلات ترافیکی بسیاری را به همراه داشته است.

وی همچنین با اشاره به وجود بازار میوه و تره‌بار در میدان شهید مطهری ابراز کرد: شهرداری قم با همکاری آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) تلاش می‌کند بستر انتقال میدان میوه و تره‌بار را به خارج از محدوده هسته مرکزی شهر فراهم کند.

بختیاری با بیان اینکه انتقال میدان میوه و تره‌بار مطهری به صورت قطعی به خارج از محدوده هسته مرکزی شهر انجام خواهد شد گفت: نقاطی از شهر به غرفه‌داران میدان میوه و تره‌بار مطهری پیشنهاد شده است که در صورت اعلام موافقت آنها این انتقال با همکاری آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) و شهرداری قم صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: آن دسته از کسانی که بخواهند هزینه غرفه‌های خود را دریافت کنند دریافت هزینه‌های نقدی نیز برای آنان قابل اجرا است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بخشی از غرفه‌هایی که در میدان میوه و تره‌بار مطهری وجود دارد به صورت غیر قانونی تصرف شده است که در این راستا مجموعه دستگاه قضایی اعلام کرد با کسانی که نسبت به تصرف عدوانی در این مکان اقدام کرده‌اند به شدت برخورد خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از تغییر وضعیت میدان مطهری در آینده‌ای نزدیک تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری مجموعه مدیریتی شهر، آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)، دستگاه قضایی و شهرداری وضعیت این میدان را که در شأن شهر کریمه اهل بیت (س) ‌نیست به صورت مطلوبی تغییر دهیم.

بختیاری بیان داشت: با تغییر وضعیت میدان مطهری، شاهد زیبایی هسته مرکزی شهر و کاربری مناسب آن خواهیم بود و بسیاری از مشکلاتی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم برطرف می‌شود.

وی با بیان تکلیف دیگر واحدهای همجوار با واحدهای متخلف تخریبی در خیابان امام موسی صدر تاکید کرد: تمام واحدهای تجاری متخلف که کاربری نامناسب، مزاحم و مغایر با مسائل بهداشتی داشته باشند در طرح تخریب و زیباسازی میدان مطهری قرار خواهند گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: واحدهای تجاری متخلف پرنده فروشی که امروز تخریب شدند در سال 75 زیر نظر مجریان قضایی تمام حقوق قانونی خود را دریافت کرده بودند و از همان زمان شهرداری این واحد‌ها را مورد تملک قرار داده بود ولی به دلایل گوناگون حکم تخلیه و تخریب این واحدها در آن زمان صادر نشد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول