اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد

فعالیت مؤسسه بیماران خاص کرمان با رویکرد پیشگیری

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی از بخش‌های مؤسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان از جمله تحقیقات و آزمایشگاه ژنتیک و سلول‌های بنیادین با رویکرد پیشگیری در حال انجام وظیفه است.

فعالیت مؤسسه بیماران خاص کرمان با رویکرد پیشگیری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مؤسسه خیریه بیماران خاص ثامن‌الحجج (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه مراکزی مانند مؤسسه خیریه بیماران خاص به دلیل اینکه وابسته به دولت نیستند برخی اوقات مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، اظهار داشت: مؤسسه خیریه بیماران خاص ثامن‌الحجج (ع) از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان اقدامات زیادی می‌توانسته در این مجموعه انجام بدهد که این امر صورت نگرفته است و من در این مورد غبطه خوردم.

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان باید از خدمات انجام شده در این مؤسسه خیریه حمایت و استقبال کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: در حالی که خدمات ارایه شده در مؤسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) در واقع بخشی از فعالیت‌هایی است که در حوزه وظایف دانشگاه به مردم ارایه می‌شود، اما این دانشگاه مجموعه مذکور را مورد بی‌مهری قرار داده است.روند رو به‌رشد و پیشرفت‌های مؤسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) استان کرمان نسبت به سال‌های گذشته مشخص است.

پورابراهیمی افزود: بیش از 8 هزار بیمار خاص توسط مؤسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) زیر پوشش قرار دارند و هزینه‌های گزاف درمان این بیماران توسط این مؤسسه خیریه تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: این مؤسسه خیرخواهانه طی سال‌های گذشته در استان کرمان شکل گرفته و اراده و عزم مسئولان این مجموعه موجب رشد بی‌سابقه و کم نظیر مؤسسه ثامن‌الحجج (ع) شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دست‌اندرکاران مؤسسه خیریه بیماران خاص را افرادی دلسوز و خیرخواه خواند و بیان کرد: اقدامات پایه‌ای بسیار خوبی در بخش‌های مختلف این مؤسسه خیریه انجام شده است.

پورابراهیمی پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و ابراز داشت: برخی بخش‌های مؤسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان از جمله تحقیقات ژنتیک، آزمایشگاه ژنتیک و سلول‌های بنیادین با این رویکرد در حال انجام وظیفه است.

وی گفت: مجموعه جوان، توانمند و علمی با حضور نیروی انسانی با توان تخصصی بالا در مؤسسه خیریه بیماران خاص موجب رشد این مؤسسه در ابعاد مختلف علمی شده است.

پورابراهیمی نیروهای موسسه خیریه را بانشاط، جوان، باانگیزه و متخصص معرفی کرد و افزود: این نیروها برای انجام امور تحقیقاتی خود به محدودیت‌های ساختاری برخورد کرده‌اند که باید این مشکلات را برطرف کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر مؤسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) بر روی دانش و تولید ثروت از محل دانش در حوزه درمانی کار کند با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور فکر و اندیشه متخصصان این مرکز جایگزین کمک‌های خیریه‌ای می‌شود که امروز این مؤسسه را سرپا نگه داشته‌اند.

پورابراهیمی تصریح کرد: متخصصان این مرکز در صورت توجه به تولید ثروت از محل دانش می‌توانند، خدمات علمی پژوهشی خود را به دنیا عرضه کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تمام وجود آماده کمک کردن به مؤسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) به منظور رفع موانع موجود هستیم، افزود: تشکیلات پژوهشی و تحقیقاتی این مرکز نقطه عطف این مؤسسه است که باید به رشد آن کمک کرد.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول