اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شعار تحقق بانکداری اسلامی بسترساز اقتصاد مقاومتی

همایش جهاد عملی برای تحقق بانکداری اسلامی در مشهد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همایش مشترک مدیران موسسه مالی و اعتباری مهر و مسئولان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران امروز در مشهد برگزار شد.

همایش جهاد عملی برای تحقق بانکداری اسلامی در مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دومین همایش مشترک مدیران موسسه مالی و اعتباری مهر و مسئولان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز با شعار بانکداری اسلامی بسترساز اقتصاد مقاومتی در هتل پارس مشهد آغاز بکار کرد.

در این همایش جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر، مسئولان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و هم‌چنین مدیران استانی موسسه مالی و اعتباری مهر حضور دارند.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر در ابتدای این همایش گفت: حذف ربا از تمام عملیات بانکی و انطباق تمام عملیات بانکی با موازین شرعی مهم‌ترین مولفه‌های بانکداری اسلامی هستند.

غلامحسین نتاج با اشاره به تفاوت دو مقوله سود و ربا یادآور شد: سود، حاصل بهره‌وری از بکارگیری عوامل تولید به‌ ویژه کار و سرمایه است در حالی که ربا حاصل بهره‌وری از سرمایه بدون توجه به بهره‌وری از سایر عوامل تولید است.

وی افزود: موسسه مالی و اعتباری مهر با نزدیک به 800 شعبه در سراسر کشور و بکارگیری 6 هزار نیرو پای‌بندی به اصول اخلاق اسلامی، التزام عملی به شریعت مبین اسلام و ریسک‌پذیری منطقی در بکارگیری سپرده‌های سرمایه‌گذاری را در دستور کار خود قرار داده است.

همایش جهاد عملی برای تحقق بانکداری اسلامی به مدت سه روز در محل هتل پارس مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول