اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان:

8 روستای همدان از خانه عالم برخوردار هستند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار همدان گفت: شهرستان همدان 28 روستای بالای 300 خانوار دارد که تاکنون هشت روستا دارای خانه عالم هستند.

8 روستای همدان از خانه عالم برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی ظهر امروز در افتتاح پروژه‌های بخش مرکزی شهرستان همدان و در افتتاح خانه عالم روستای سولان اظهار کرد: نقش بی‌بدیل خانه‌های عالم روستایی بر همه آشکار است و آنچه تاکنون مشخص شده است در تقویت مسائل فرهنگی روستاها نقش بی‌بدیلی داشته است.

وی خانه عالم را بسترساز حضور عالمان و روحانیان دانست و افزود: وقتی روحانی به صورت ثابت در روستا حضور می‌یابد، مردم می‌توانند در هر زمانی از وجود ایشان بهره‌‌مند شوند که همین نقش ایجاد خانه‌های عالم را پررنگ می‌کند.

معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار همدان خاطرنشان کرد: خانه‌های عالم می‌تواند در تعمیق باورهای دینی افراد و پل ارتباطی بین جوانان و مبلغان نیز به حساب ‌‌آید.

وی با بیان اینکه 28 روستای بالای 300 خانوار در سطح شهرستان همدان وجود دارد، گفت: تاکنون هشت روستا در سطح شهرستان همدان دارای خانه عالم هستند که نیاز شدیدی نیز به ایجاد خانه عالم دارند.

محمدی در ادامه در افتتاح دهیاری روستای حیدره نیز ابراز داشت: از سال 83 طرحی با عنوان مدیران روستایی مد نظر قرار گرفت تا بدین طریق مدیریت روستاها صورت گیرد که در نهایت منتج به شکل‌گیری دهیاری‌ها شد.

به گفته وی، در حال حاضر 60 روستا دارای دهیاری است، که 312 میلیون تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار همدان با اشاره به عمده کار دهیاران خاطرنشان کرد: دهیاران مسائلی چون جدول‌گذاری، جمع‌آوری آب‌های سطحی، زیرسازی، جداره‌سازی و ایجاد پارک و ساختمان‌هایی که مربوط به کار اداری است، را دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: 15 روستا دارای ساختمان دهیاری هستند که از اعتبارات دولتی برای احداث ساختمان‌ها هزینه شده است و برای ساختمان دهیاری حیدره که با زیربنای 100 متر مربع احداث شده است، 50 میلیون تومان هزینه شده است.

محمدی کار دهیاری را عمرانی ندانست و افزود: مسائل فرهنگی، رسیدگی به امورات روستا، ایجاد شغل برای افراد جویای کار و ارتقای فرهنگ جامعه روستا از جمله مباحثی است که دهیاران باید بدان توجه کنند.

وی بیان داشت: مردم باید جایگاه واقعی دهیاری‌ها را بشناسند و سعی ما نیز این است که از جوانان روستایی به عنوان دهیار انتخاب کنیم.

معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار همدان اذعان داشت: ما به دنبال واگذاری ثبت وقایع چهارگانه حیاتی به دهیاری‌ها هستیم و این هدف اصلی ما است تا هم فاصله دولت و دهیاری‌ها کاهش یابد و هم دسترسی مردم به سهولت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه 110 خبرنگار در هفته دولت با ما همراه بودند، افزود: در راستای ارج نهادن به زحمات خبرنگاران در هفته دولت، در پایان از این خبرنگاران تجلیل می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان همدان نیز با بیان اینکه طرح هادی روستای چشمه‌قصابان از سال 82 آغاز شده است، گفت: این روستا دارای 151 خانوار و 308 نفر جمعیت است که با آغاز طرح هادی این روستا به مدت چهار سال برای آن اعتبار در نظر گرفته شد.

علی پورقاسمی خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده از ابتدا تاکنون 390 میلیون تومان بوده است که این اعتبار از محل استانی و ملی بوده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول