اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

115 خانه عالم روستایی در خراسان جنوبی افتتاح شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خانه عالم در روستاها بسیار مهم و ضروری است، گفت: 115 خانه عالم روستایی در خراسان جنوبی افتتاح شده است.

115 خانه عالم روستایی در خراسان جنوبی افتتاح شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان عصر امروز در مراسم افتتاح خانه عالم روستای حاجی‌آباد بیرجند با بیان اینکه خانه عالم روستای حاجی‌آباد بیست و دومین خانه عالم در شهرستان بیرجند است، اظهار کرد: برای بهره‌برداری از این طرح اعتباری بالغ بر 23 میلیون تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: طرح ایجاد خانه‌های عالم با هدف ماندگار کردن روحانیان در روستاها و مناطق محروم از چندین سال قبل در استان اردبیل آغاز شده که یک طرح موفق در راستای غنا بخشیدن به چهره دینی مناطق است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خانه‌های عالم استقرار عالمان در روستاها را عینیت بخشیده است، گفت: روستا‌ها و مناطق مرزی نیازمند حضور دایمی عالمان هستند و اداره کل تبلیغات اسلامی با تمام توان در ساخت این خانه‌ها تلاش می‌کند.

لطفیان تصریح کرد: علی‌رغم اینکه فضای تبلیغی از طریق فضای مجازی گستره بالایی دارد اما هیچ موقع در تاثیرگذاری همانند تبلیغ چهره به چهره نیست و جایگزین آن هیچ تبلیغی نمی‌تواند باشد.

وی عدم واگذاری تجهیزات را مشکل اصلی در بهره‌برداری از خانه‌های عالم دانست و افزود: تجهیز خانه‌های عالم در استان نیازمند مدیریت و اعتبار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از دو سال گذشته تاکنون اعتباری برای تجهیزات خانه‌های عالم اختصاص نیافته است، گفت: هم اکنون نیز این اماکن با کمک خیران و روحانیان تجهیز می‌شود که مسئولان استانی باید توجه ویژه داشته باشند.

لطفیان با اشاره به اینکه در حال حاضر برای تجهیز 23 خانه عالم استان دچار مشکل هستیم، افزود: برای تجهیز این خانه‌ها به اموال غیر منقول از محل اعتبارات استانی باید اقدام شود.

وی ادامه داد: با اختصاص اعتبار مورد نیاز تا دو سال آینده تمام روستاهای بالای 100 خانوار استان به خانه عالم تجهیز می‌شوند که همت و تلاش مسئولان استانی را می‌طلبد.

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه روستای حاجی‌آباد 204 هزار هکتار وسعت دارد، گفت: جمعیت ساکن در این روستا 8 هزار نفر است.

محمدرضا حاجی‌آبادی با  اشاره به اینکه نزدیک به 600 درصد رشد جمعیت را در این روستا داشته‌ایم، افزود: اقدامات خوبی طی چند سال گذشته از جمله انجام 10 هزار متر آسفالت، 18 هزار متر جدول‌کشی و اختصاص 5 هزار هکتار زمین به احداث اماکن مذهبی، آموزشی و پارک‌ها در این روستا انجام شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون هشت خیابان در این روستا تسطیح و آماده آسفالت شده، اما به لحاظ عدم تامین اعتبار از دو سال گذشته تاکنون بدون آسفالت مانده است.

حاجی‌آبادی کمبود فضای آموزشی به لحاظ افزایش جمعیت و قطع مداوم آب آشامیدنی را از مشکلات مهم این روستا دانست.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول