اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول خدمت دولت‌های نهم و دهم

100 خانه عالم در استان زنجان احداث شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به اقدامات فرهنگی قابل توجه دولت‌های نهم و دهم اشاره کرد و گفت: در این مدت 100 خانه عالم در سطح استان زنجان احداث شده است.

100 خانه عالم در استان زنجان احداث شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار گرفتن محل استقرار فرمانداری سابق برای تاسیس فرهنگسرای قرآن و عترت اظهار داشت: اغلب دستگاه‌های اجرایی استان خواستار در اختیار گرفتن این ساختمان بودند ولی مقام ارشد استان این ساختمان را به منظور بهره‌گیری قرآنی در اختیار اداره کل تبلیغات اسلامی قرار داد.

وی احداث 100 خانه عالم را از دیگر برنامه‌هایی اعلام کرد که در هیچ دولتی قبل از دولت نهم و دهم انجام نشده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه قبل از آغاز به کار دولت‌ نهم فقط یک دارالقرآن به عنوان موسسه قرآنی در زنجان فعالیت می‌کرد، اضافه کرد: در طول فعالیت دولت‌های نهم و دهم 72 مرکز قرآنی در سطح استان زنجان ایجاد شده است.

وی تاسیس نمایشگاه و موزه دائمی قرآن زنجان را در سطح کشور بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: دو حوزه علمیه در استان زنجان در دست احداث است.

دشتکی به فراموش شدن حوزه‌های علمیه در هیاهوی کارهای اقتصادی در دولت‌های قبلی اشاره کرد و افزود: در دولت‌های نهم و دهم ردیف خاص بودجه‌ای به حوزه‌های علمیه اختصاص یافته است.

وی بر ضرورت توجه به دیدگاه‌های فرهنگی پروژه‌های اقتصادی در نظر گرفته شده تاکید و اضافه کرد: مقید نبودن به المان‌های فرهنگی پروژه‌های اقتصادی به ساختار آنها اسیب می‌زند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اذعان به کمبودهای موجود در عرصه فرهنگ و هنر استان تصریح کرد: امکانات به اندازه نیازهای موجود جامعه نیست.

وی از برنامه تدوین شده برای احداث یک مجتمع سینمایی خبر داد و گفت: تاسیس پردیس سینمایی برای شهر زنجان تصویب شده است.

دشتکی به رصد برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در سطح استان‌ها توسط مسئولان کشوری اشاره کرد و افزود: بر اساس این رصدها شاخص‌های فرهنگی استان زنجان رشد قابل توجهی یافته است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول