اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تبلیغات اسلامی دشتی:

خانه‎های عالم موجب پویایی فرهنگی مناطق کمتر توسعه‌یافته می‎شود

خبرگزاری فارس: سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی گفت: وجود خانه عالم و حضور روحانی در مناطق مختلف به ویژه مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته می‏تواند موجب پویایی فرهنگی شود.

خانه‎های عالم موجب پویایی فرهنگی مناطق کمتر توسعه‌یافته می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام محمد توکلیان صبح امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی گازرسانی روستایی و ساخت خانه عالم شهرستان دشتی که با حضور شماری از مسئولان استانی و محلی آغاز شد اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث دو خانه عالم در  روستاهای چاهگاه و درویشی با اعتباری بیش از 800 میلیون ریال هر یک در زمینی به مساحت 101 متر مربع آغاز شده است.

توکلیان ادامه داد: تا قبل از دولت نهم 3 خانه عالم در شهرستان دشتی وجود داشته است که در دولت‎های نهم و دهم 17 خانه عالم در این شهرستان یا به بهره‎برداری رسیده و یا در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه وجود خانه عالم و حضور روحانی در مناطق مختلف به ویژه مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته می‏تواند موجب پویایی فرهنگی شود گفت: وجود یک روحانی در روستا به منزله وجود یک روح در بدن است و ان‌شاءالله بعد از اتمام این خانه‎های عالم یک روحانی در این روستاها مستقر می‎شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر نیز گفت: پروژه گازرسانی به روستاهای استان بوشهر با حساسیت و جدیت در حال انجام است.

غلامعباس حسینی افزود: با آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به چند روستای کوهپایه‌مند، امر گازرسانی در روستاهای کوهپایه مند دشتی شروع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در دولت دکتر احمدی‌نژاد گازرسانی سه شهر در شهرستان دشتی به طور کامل انجام شده است و در حال حاضر گازرسانی به روستاها را آغاز کرده‎ایم.

حسینی یادآور شد: این پروژه 68 کیلومتر به همراه 12 کیلومتر طول دارد که خط تغذیه آن با سه ایستگاه درون روستایی و یک ایستگاه برون‎شهری 30 هزار متر مکعب ظرفیت دارد.

وی ادامه داد: یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه شده و مبلغ یک میلیارد تومان نیز برای ایستگاه و خرید کار اعتبار در نظر گرفته شده است.

فرماندار دشتی نیز گفت: اداره تبلیغات اسلامی با جدیت نسبت به استقرار یک روحانی جوان و دارای فکر و اندیشه نو در این روستاها اقدام کند.

سیدعلی هاشمی افزود: در بودجه سال گذشته 15 میلیون تومان برای ساخت خانه عالم چاهگاه اختصاص یافته و در بودجه 91 نیز مبلغ 25 میلیون تومان برای تکمیل این خانه عالم اختصاص می‎یابد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول