اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی انزلی خبر داد

فعالیت 11 خانه عالم در انزلی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی انزلی از فعالیت 11 خانه عالم در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 11 خانه عالم در انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، کریم عاشوری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران این بندر را به دلیل وجود قاریان ممتاز و بین‌المللی یکی از شهرستان‌های مذهبی دانست و اظهار کرد: این امر بر زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد.

وی، با بیان اینکه انزلی شهرستانی گردشگر پذیر است، افزود: مدیریت فرهنگی در اماکن عمومی این شهر تعریف شده و با تشکیل جلسات و ستاد رسیدگی به امور مساجد اجازه ورود گفتمان و پرسش و پاسخ به هیئت امنا داده شد.

این مسئول، از وجود 42 مسجد در شهر و 27 مسجد در روستاهای انزلی خبر داد و افزود: طرح جذب جوانان به هیئت‌های امنای مساجد با نام رابطان فرهنگی مساجد از طرف اداره تبلیغات اسلامی انزلی بدون صرف هزینه به اجرا درآمد و مساجد این شهرستان به سیستم رایانه‌ای تجهیز شدند و خبرهای مسلمانان و مساجد دنیا را از این طریق رصد می‌کنیم.

وی، با بیان اینکه حدود 85 هیئت فعال، نیمه فعال و کم فعال در انزلی وجود دارد، تصریح کرد: برخی از این هیئت‌ها در طول سال فعال هستند اما تعدادی دیگر نیز از هیئت‌ها در ایام خاص فعالیت می‌کنند و ما در طول سال مساجدی که بیشترین فعالیت‌ها را در امور مذهبی داشته باشند با نام مساجد محوری انتخاب می‌کنیم.

عاشوری ساماندهی به وضعیت هیئت‌های مذهبی با کمک شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان را از  برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی انزلی در سال جاری ذکر کرد و گفت: این ساماندهی در راستای صیانت فکری و عقیدتی هیئت‌های مذهبی صورت می‌گیرد.

وی، تشکیل کانون مداحان انزلی را نیز از برنامه‌های دیگر اداره مذکور در سال جاری با هدف فعالیت فرهنگ تشیع بیان کرد و افزود: مسایل اوقات فراغت بندر انزلی در سه محور شامل دو منطقه غازیان و یک منطقه انزلی ساماندهی شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی انزلی، انجام کارهای فرهنگی را از دغدغه‌های مردم این شهرستان نامید و اذعان کرد: همه باید در یک کارگروهی نسبت به ساماندهی مقوله فرهنگی اقدام کنند.

وی، از فعالیت 11 خانه عالم در انزلی خبر داد و یادآور شد: خانه‌های عالم در مناطق آبکنار، کپور چال، لیجارکی و وابسته به مساجد در انزلی فعالیت می‌کنند و برای اسکان علمایی که کارهای دینی و فرهنگی انجام می‌دهند استفاده می‌شوند.

عاشوری در ادامه رسالت خبرنگار را بیان هنرمندانه ناگفته‌ها خواند و خاطرنشان کرد: خبرنگار شالوده جامعه و برجسته‌کننده بزه‌های اجتماعی برای ادب است.

وی، خبرنگار را چشم و چراغ جامعه نامید و تصریح کرد: خبرنگار در انعکاس واقعیت‌های جامعه وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول