اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویین زهرا خبرداد

نوسازی و مرمت 30 خانه عالم روستایی در بویین زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا گفت: تا‌کنون بیش از 30 خانه عالم روستایی در بخش‌های مختلف این شهرستان تعمییر و مورد نوسازی دائم قرار گرفته‌اند.

نوسازی و مرمت 30 خانه عالم روستایی در بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت‌الاسلام مهدی عباسی صبح امروز در مراسم دیدار با تعدادی از روحانیون شهر دانسفهان با بیان اینکه تاکنون بیش از 40 خانه عالم در بخش‌های مختلف این شهرستان نوسازی و مرمت ‌شده‌اند، اظهار کرد: در سال جاری نیز با حمایت‌های مسئولان تعداد بیشتری از مراکز فرهنگی و دینی در بخش‌های این شهرستان بازسازی و مورد تعمیر اساسی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 20 کانون فرهنگی و تبلیغی در این شهرستان فعال هستند، افزود: توسعه برنامه‌های فرهنگی در اولویت این اداره برای سال جاری قرار دارد.

وی با بیان اینکه ضرورت راه‌اندازی مراکز دارالقرآن در بویین زهرا بسیار زیاد است، تصریح کرد: در حال حاضر این شهرستان از عدم وجود یک مؤسسه قرآنی و فرهنگی خوب رنج می‌برد و بسیاری از هنر‌جویان و قرآن‌آموزان محصل و علاقه‌مند به حفظ قرآن کریم مجبور به حضور در دوره‌های تخصصی قرآن کریم در شهر‌های دیگر این استان هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه در سال 91 تعداد زیادی از خانه‌های عالم روستایی در بخش‌های مرکزی، شال و رامند به مرحله اتمام و بهره‌برداری می‌رسند، عنوان کرد: جذب عناصر متخصص برای اداره این مراکز نیز دغدغه مهمی بوده که هر ساله این اداره به‌طور جدی با آن روبرو بوده است.

عباسی با اشاره به اینکه در کلان‌ شهر‌ها امکانات ویژه‌ای برای امور فرهنگی و مذهبی در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: مسئولان و کارگزاران عمرانی باید با عنایت به امر اشاعه و تبلیغ فراگیر آموزه‌های متعالی دین اسلام نسبت به راه‌اندازی و افتتاح مراکز دینی در روستاها و نقاط دورافتاده کشور نیز اقدام کنند تا زمینه بهره‌مندی جوانان و نوجوانان روستایی از امکانات، مجموعه‌ها و عرصه‌های مختلف فرهنگی و دینی به‌طور گسترده مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه این اداره آمادگی ویژه‌ای را برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی و اندیشه‌ای جوانان و نوجوانان در طول سال دارد، ابراز کرد: در حال حاضر در تلاشیم تا با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به راه‌اندازی یک مرکز جامعه برای پاسخگویی به مباحث شرعی و دینی تمام شهروندان و به‌ویژه جوانان و نوجوانان بویین زهرایی اقدام کنیم.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول