اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جاجرود روحانی ثابتی حضور ندارد

ساخت خانه عالم در جاجرود پیگیری می‏شود

خبرگزاری فارس: مسئول پیگیری ساخت خانه عالم در جاجرود، از جدیت در ساخت خانه عالم در مجموعه این منطقه برای اسکان روحانی در آن خبر داد.

ساخت خانه عالم در جاجرود پیگیری می‏شود

کورش ملکی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: فقدان روحانی ثابت در نواحی پرجمعیت روستایی جاجرود یک خلأ فرهنگی است.  

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از بزرگترین کاستی‏های روستای خسروآباد جاجرود نبود روحانی ساکن در آن است.

ملکی اضافه کرد: مشاهده اقامه نماز از سوی جمع کثیری از اهالی به صورت فرادا و تنها به دلیل فقدان روحانی ساکن، صحنه‏ای خوشایند نیست.

مسئول پیگیری ساخت خانه عالم در جاجرود، وجود خانه عالم را از ملزومات حضور علما در این خطه خواند و افزود: یکی از ملزومات حضور دائم علما در مناطق روستایی وجود محل اسکانی مناسب برای این متولیان امور مذهبی و فرهنگی است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مسئولان بخش مرکزی تهران برای رفع این کاستی، تلاشی مجدانه داشته‏اند.

ملکی با بیان اینکه حضور علما توسعه فرهنگی مناطق روستایی را به دنبال دارد، گفت: حضور یک روحانی ثابت علاوه بر اجرای دقیق‏تر فرایض دینی، موجبات ارتقای سطح بینش مردم درخصوص مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را نیز فراهم می‏آورد.

مسئول پیگیری ساخت خانه عالم در جاجرود با اشاره به اوقات فراغت ایام تابستان دانش‏آموزان خاطرنشان کرد: این کاستی بیش از هر زمانی در روزهای پس از پایان دوره تحصیلی یک ‏ساله و آغاز ایام تعطیلات تابستانی دانش‏آموزان خودنمایی کرده و لزوم ایجاد خانه عالم و به تبع آن حضور دائم روحانیان را گوشزد می‏سازد.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول