اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد رحیم‎پور ازغدی:

مهمترین راهبرد حکومت اسلامی دقت در طراحی و برنامه‎ریزی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه گفت: مهمترین وسیله و راهبرد حکومت اسلامی دقت در طراحی و برنامه‎ریزی است.

مهمترین راهبرد حکومت اسلامی دقت در طراحی و برنامه‎ریزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسن رحیم‎پور ازغدی عصر امروز در جمع مردم گرگان اظهار داشت: یکی از اصول دولت کریمه مطالعه و سپس تصمیم‎گیری در برنامه‎هاست و عقیده بر این است هر کار حلالی که قرار است نفع آن برای مردم باشد باید بر اساس تصمیم‎گیری درست و عاقلانه صورت بگیرد و سپس دست به انجام و عمل آن زده شود که اگر جز این باشد به غیر از صرف هزینه بیت‎المال چیز دیگری در پی ندارد.

وی شناسایی نیروها و چینش درست آنها در حکومت اسلامی را از دیگر اصول دولت کریمه خواند و تصریح کرد: مبنای اسلام این است که آنچه در مسیر رشد و تکامل نیست نباید پول و انرژی برای آن مصروف شود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه هر کسی باید در دایره مسئولیت خود شناخت داشته باشد اذعان کرد: افراد نباید در حوزه‎هایی که متخصص نیستند اظهارنظر کرده بلکه باید وقت و انرژی خود را صرف حوزه مسئولیتی خود کنند.

رحیم‎پور ازغدی اضافه کرد: در مدیریت اسلامی نباید در امور مردم در حد جزئیات تجسس کرد و در برخی موارد باید خطاهایی که در بین مردم رایج است تغافل شود چرا که اصل و مبنای حکومت اسلامی، حکومت سختگیرانه نیست اما باید درباره مسئولان و تکلیفی که بر عهده دارند سختگیری شود.

وی متذکر شد: اگر حکومتی می‎خواهد عقلانیت متعارف داشته باشد باید بتواند اصول و فصول را بشناسد چه اینکه منابع محدود، ولی مسائل پیرامون نامحدود است و در این میان، مهم این است که وقت و بودجه را در درجه اول در جای خود خرج کنیم و اقدامات مهم در اولویت باشد.

این استاد دانشگاه اذعان کرد: هر کسی در عصر غیبت در صحنه نمی‎آید مطمئن باشید در عصر حضور نیز ورود نخواهد یافت.

رحیم‎پور ازغدی بیان داشت: آنهایی که در حقیقت به اصول معتقدند تعدادشان اندک است.

وی در خصوص پیشرفت اسلام اظهار داشت: دنیاگرایی اسلامی، نفی آخرت نیست و آخرت‎گرایی اسلام نیز نفی دنیا نیست.

این استاد دانشگاه دین را در راستگویی، وفاداری و امانتداری دانست و خاطر نشان کرد: چیزهایی که به عنوان معیار مذهب نیست در بین ما بسیار رایج است که اینها مطابق با متن دین نیست.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول