اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه کوهبنان:

امروز در سایه حکومت اسلامی مقابل تمام قدرت‌ها ایستاده‌ایم

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کوهبنان گفت: امروز در سایه حکومت اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل تمام قدرت‌ها حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیفتاد و این جاست که به پاس این عزت و سر بلندی باید سجده شکر به جا آورد.

امروز در سایه حکومت اسلامی مقابل تمام قدرت‌ها ایستاده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت همگان به تقوای الهی و با استناد به آیات و روایات و با اشاره به مسئله معاد اظهار داشت: در قرآن کریم تمام مطالب روی سه مسئله مهم و اساسی توحید، نبوت و معاد دور می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین اصول اعتقادی ما معاد است که بعد از توحید هیچ مسئله‌ای به اهمیت آن نمی‌رسد، زیرا اصل حیات انسان در زندگی واقعی پس از مرگ است و بیشترین آیات قرآن در باره معاد مطرح شده است به گونه‌ای که خداوند در سوره غاشیه در مورد این مهم به خوبی بحث می‌کند.

موسوی بیان داشت: یکی از نام‌های قیامت غاشیه است چون تمام انسان‌ها در آن روز زنده می‌شوند و روح و بدن دوباره با هم متحد تا نظاره‌گر اعمال خویش باشند و خداوند به آنان پاداش و کیفر اعمال را می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این روز انسان‌ها دو دسته‌اند در حالی که گروهی از آنان افسرده، خسته و سر به زیر هستند، چون می‌بینند در دنیا زحمت زیادی کشیده‌اند، اما عایدی حاصل آنان نشده است.

موسوی ابراز داشت: در آن روز هر کسی گرفتار اعمال خودش است و کسی به فریاد دیگری نمی‌رسد مگر اینکه کار خیری انجام داده باشد تا مورد رحمت و شفاعت ائمه اطهار (ع) قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در آن روز همه از یکدیگر فرار می‌کنند و کسی به درد دیگری نمی‌خورد و انسان مجرم حاضر است همه چیز خود حتی فرزندان، همسر و برادرش را بدهد تا نجات پیدا کند، پس بیایید برای آخرت گام برداریم و تمام دعاهای خود را در راستای عاقبت به خیری بگذاریم که هیچ  دعایی بالاتر از آن نیست.

امام جمعه موقت کوهبنان با اشاره به مهم‌ترین مناسبت‌های هفته از جمله اشغال ایران به وسیله متفقین در دوران قاجاریه افزود: به دلیل بی‌لیاقتی شاهان قاجار که در برابر قدرت‌های استکباری ذلیل بودند و به مردم زور می‌گفتند متفقین ایران را تقسیم کردند.

وی اذعان داشت: اما امروز در سایه حکومت اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل تمام قدرت‌ها حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیفتاد و این جاست که به پاس این عزت و سر بلندی باید سجده شکر به جا آورد.

امام جمعه موقت کوهبنان به سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع (ع) به دست وهابی‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: همه امید شیعه این است که روزی این از خدا بی‌خبران به دست امام زمان (عج) به هلاکت برسند.

وی به هفتم شهریور سالروز انفجار تروریستی در حرم امیرالمومنین (ع) و شهادت آیت‌الله محمدباقر حکیم اشاره کرد و گفت: نقشه تمام ترورها توسط امریکا و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که برچسب تروریست بودن را به ملت ایران می‌زنند در حالی که تمام تروریست‌ها در کاخ سفید جمع شده‌اند که ان‌شاءالله هر چه زودتر به خاک مذلت می‌نشینند.

امام جمعه موقت کوهبنان به هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقین و شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و افزود: آنان به بزرگ‌ترین افتخار و آرزوی خود رسیدند که همانا شهادت در راه خدا بود.

وی همچنین به 9 شهریور سالروز رحلت آیت‌الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران و ربوده شدن امام موسی صدر در لیبی توسط عوامل استکبار اشاره کرد.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول