اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

حضور مرسی در ایران نماد پیروزی بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور محمد مرسی و هیئت همراه در اجلاس عدم تعهد، نمادی از پیروزی‌های اخیر بیداری اسلامی است.

حضور مرسی در ایران نماد پیروزی بیداری اسلامی است

جواد کریمی قدوسی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: ارزیابی‌هایی که تاکنون از نشست سران عدم تعهد در تهران انجام شده، نشان‌دهنده موفقیت‌های بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران است و این در حالی است که هنوز، اجلاس رسمی سران آغاز نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی یادآور شد: کسانی که نسبت به این اجلاس از ابتدا نگاهی منفی داشتند، در حال حاضر از اثرگذاری آن سخن می‌گویند و بسیاری از رسانه‌ها و سران غربی نیز از این امر به وحشت افتاده‌اند.

کریمی قدوسی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران، قدرت خود در احیای این جنبش را به تمام جهان نشان داده است و امیدوارم که با ابتکار مسئولان امر، نشست عدم تعهد بتواند، سرآغاز تحرکات ایران در عرصه دیپلماسی خارجی در سال‌های آینده باشد.

وی گفت: موضوعات و مسائل مهمی مانند سوریه، مسئله فلسطین و افغانستان، در دستور کار سران این اجلاس در تهران است و با ورود هیئت‌های انقلابی دیگر، این اجلاس رسمی‌تر و غنی‌تر نیز می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اجلاس عدم تعهد، فرصت کم‌نظیری را در اختیار ایران قرار داده است و در عرصه بین‌المللی نیز، دقیقاً همان التهاب‌هایی که در جامعه جهانی در سال 1961 و در زمان افتتاح این اجلاس در میان سران غربی شکل گرفته بود، امروز نیز در میان دول استکباری قابل مشاهده است.

کریمی قدوسی ادامه داد: یکی از بند‌هایی که باید در بیانیه پایانی این اجلاس مدنظر قرار بگیرد، این است که تمام ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، حقوق یکسانی دارند.

وی با اشاره به حضور مرسی در ایران یادآور شد: مصر یکی از کشورهای تاثیرگذار در جهان عرب است و در گذشته نیز جایگاه و نقش خاصی را در دیپلماسی بین‌الملل ایفا می‌‌کرده است و قطعا حضور محمد مرسی در این اجلاس، مهر تاییدی خواهد بود بر موفقیت‌های اخیری که مسلمانان در جریان بیداری اسلامی کسب کرده‌اند.

کریمی اضافه کرد: مردم مصر تاکنون به خواسته‌های انقلابی خود نائل شده‌اند و باید روند تکاملی انقلاب خود را ادامه دهند و حضور مرسی و هیئت 200 نفره او در این اجلاس، می‌تواند نقش مهمی در انتقال اطلاعات و تجربیات ایران به مصر داشته باشد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول