اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

ندای عاشورایی سرلوحه کار جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: روز به روز عاشوراییان جدیدتری به جمع عاشوراییان افزوده می‌شوند و نظام جمهوری اسلامی ندای عاشورایی را سرلوحه کار قرار داده و در برابر تمام استکبار قد علم کرده است.

ندای عاشورایی سرلوحه کار جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی صبح امروز در آیین گشایش شانزدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی کرمان اظهار داشت: این همایش زمینه آشنایی کودکان و نوجوانان را با فرهنگ عاشورایی، شهادت، رشادت، جانبازی و سرافرازی را فراهم می‌کند.

وی ابراز داشت: تولید اثر و عزم و اراده برای خلق اثر به نام عاشوراییان و بنیانگذاران عاشورا و فرهنگ عاشورا توفیق بزرگی است.

شیخ‌بهایی تصریح کرد: در روزگاری که سردمداران استکبار برای فاصله گرفتن از فرهنگ اصیل عاشورا تلاش می‌کنند به برکت نام امام حسین (ع) این فرهنگ روز به روز اوج می‌گیرد و رشد بیشتری دارد.

وی بیان داشت: روز به روز عاشوراییان جدیدتری به جمع عاشوراییان افزوده می‌شوند و نظام جمهوری اسلامی ندای عاشورایی را سرلوحه کار قرار داده و در برابر تمام استکبار قد علم کرده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری اجلاس غیر متعهدها در ایران اذعان داشت: جمع بسیاری از کشورهای غیر متعهد در این اجلاس حضور دارند تا بر حقانیت این نظام عاشورایی و سربلندی این کشور حسینی صحه گذارند.

وی از حضور محمدرضا سنگری عاشوراپژوه برجسته کشور در شانزدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی کرمان خبر داد و ابراز داشت: این نویسنده و پژوهشگر در صحنه‌های فرهنگی کشور حضور مؤثری دارد و از مبلغان بزرگ فرهنگ عاشورایی است.

شیخ‌بهایی از مدیر و کارکنان کانون و نوجوانان استان کرمان به علت برگزاری این همایش قدردانی کرد و افزود: در این همایش به موضوعی پرداخته شده که زمینه را برای توجه نوجوانان به یکی از اساسی‌ترین موضوعات سرنوشت‌ساز فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش آفرینش‌های عاشورایی مسیر فکری شفافی را برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند، گفت: توجه به فرهنگ عاشورایی از وظایف اساسی ما برای ادامه راه شهدا است.

شیخ‌بهایی با تاکید بر اینکه ما باید ریشه شهید، شهادت و اصالت فرهنگ شهید و شهادت را دریابیم، تصریح کرد: توجه به شهید و فرهنگ عاشورایی توجه به ترسیم آینده درخشان، حیات و سر زندگی است.

وی با اشاره به بعضی تحریف‌های صورت گرفته در فرهنگ عاشورایی و توجه به ظواهر محرم، عاشورا و شهدای این واقعه بیان داشت: همایش آفرینش‌های عاشورایی باید ما را به سمت فرهنگ اصیل عاشورایی هدایت کند.

شیخ‌بهایی خاطرنشان کرد: در خلق آثار عاشورایی باید صحنه واقعی عاشورا را ترسیم کنیم و واقعیت‌ها را در معرض دید قرار دهیم.

وی افزود: وقایع عاشورا برای زنده ماندن فرهنگ ناب اسلام است که این امر با اقامه نماز صورت می‌گیرد.

شیخ‌بهایی عنوان کرد: فرهنگ عاشورایی باید در زندگی ما عملیاتی شود و جوانان و نوجوانان شخصیت‌هایی مانند حضرت علی‌اکبر (ع) و قاسم (ع) را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول