اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حوزه عملکرد سازمانی صورت گرفت

کسب مقام دوم اداره تبلیغات اسلامی گناباد در استان خراسان‌‌رضوی‌

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی گناباد گفت: سال گذشته اداره تبلیغات اسلامی گناباد در حوزه عملکرد مقام دوم خراسان‌رضوی را به خود اختصاص داد.

کسب مقام دوم اداره تبلیغات اسلامی گناباد در استان خراسان‌‌رضوی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام عباسعلی فاطمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گناباد اظهار داشت: اکثر فعالیت‌های این سازمان مربوط به حوزه‌های فرق و مذاهب، مبلغان، قرآن، هیئت، مساجد، جوانان و ادارات و مناسبت‌های مذهبی است.

وی از کسب مقام دوم استانی اداره تبلیغات اسلامی گناباد در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته واحد فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گناباد مقام اول و واحد مالی مقام دوم را کسب کرد که در مجموع این اداره در حوزه عملکرد خود در سال گذشته مقام دوم استان را به خود اختصاص داد.

وی در بیان مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه مبلغان جذب 20 روحانی مستقر در طرح هجرت و در مناطق محروم شهرستان گناباد بوده است.

رئیس تبلیغات اسلامی گناباد ادامه داد: اعزام روحانیون جهادی به 6 روستا و اعزام مبلغ در دهه‌های محرم، صفر، فجر، دهه ولایت، کرامت، ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این اداره در حوزه مبلغان است.

وی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله دوره تغذیه فکری ائمه جماعات مساجد، دوره آموزشی تربیت مربی کودک و دیجیتال، مدیریت فرهنگی و همچنین آموزش اصول مدیریت خانواده، برگزاری دوره آموزشی وبلاگ‌نویسی، دوره آموزشی حجاب و عفاف، نماز، آشنایی با فرق و مذاهب و مبارزه با خرافات و مدعیان دروغین، شناسایی، ساماندهی و آموزش 40 مبلغ سنتی از دیگر اقدامات حوزه مبلغان بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه قرآنی این اداره گفت: برگزاری دوره تربیت آموزشیار قرآنی با حضور 40 نفر، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، برگزاری نهضت قرآن‌آموزی، اجرای طرح 1445، برگزاری مسابقه نورالهدی، برگزاری 30 جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن و 30 جلسه انس با قرآن برخی از اقدامات این حوزه در یکسال گذشته بود.

وی در ارتباط برنامه‌های در حال اجرا در حوزه قرآنی گفت: در حال حاضر 16 جلسه تفسیر قرآن در مساجد سطح شهرستان، 35 جلسه روخوانی و روان‌خوانی قرآن، 23 جلسه حفظ جزء 30 قرآن و ثبت‌نام برای مسابقه نورالهدی 5 (مربوط به تفسیر جزء 15 قرآن) در این شهرستان در حال برگزاری است.

رئیس تبلیغات اسلامی گناباد در ادامه با اشاره به فعالیت‌های حوزه خانواده گفت: در یکسال گذشته 35 دوره آموزش خانواده با موضوع آموزش مهارت‌های زندگی، دوره آموزش مدیریت خانواده ویژه روحانیون مستقر و هجرت جنوب خراسان و همچنین راه‌اندازی کمیسیون ازدواج آسان توسط این اداره تشکیل شده است.

فاطمی ادامه داد: اجرای 11 طرح پژوهشی در 11 مسجد، برگزاری 3 مسابقه کتابخوانی شبستان و رهنما، از ولادت تا شهادت، برگزاری نهضت احکام آموزشی در 5 مسجد، حمایت و اهدای کتاب به 9 کتابخانه روستایی وابسته به سازمان تبلیغات برخی از اقدامات حوزه مساجد این اداره است.

وی تاکید کرد: در یکسال گذشته  سرکشی و تجلیل از فعالان مساجد، برگزاری جلسات توجیهی ائمه جماعات و هیئت امنا و راه‌اندازی 20 هسته فرهنگی جوان در 20 مسجد با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و نیازهای هر منطقه و اجرای طرح‌های مورد نیاز از دیگر اقدامات حوزه مساجد بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد در ادامه این جلسه با بیان فعالیت‌های حوزه جوان گفت: در یکسال گذشته بیش از 170 گفتمان دینی جوان، 50 کارگاه جنگ نرم، 20 جنگ شادی توسط کاروان دین، نشاط و زندگی و راه‌اندازی نمایشگاه با عنوان عفاف در دبیرستان‌های دخترانه و دانشگاه‌ها توسط اداره تبلیغات اسلامی گناباد برگزار شده است.

وی افزود: همچنین برنامه اردو برای 135 مسئول هیئت به مشهد به مدت 2 روز و سرکشی، نظارت و برگزاری انتخابات هیئت‌های مذهبی و حمایت از مناسبت‌های مذهبی از قبیل شهادت امام صادق(ع)، حضرت زهرا(س)، اعتکاف و سایر مناسبت‌ها نیز با همکاری شورای هیئت مذهبی انجام شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد در ادامه اظهار داشت: برگزاری شش ‌دوره ضمن خدمت برای 500 نفر از کارکنان ادارات با شش موضوع مختلف و اعزام 35 امام جماعت به 35 اداره از دیگر برنامه‌های این اداره بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در 70 مسجد و 80 مدرسه و 35 اداره این شهرستان نماز جماعت با حضور روحانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد در مورد تشکل‌های زیرمجموعه این اداره گفت: کانون مداحان یکی از نهادهای زیر مجموعه این اداره است که حمایت از این کانون و حمایت از شوراهای هیئت‌های مذهبی، اجرای دوره مدیریت فرهنگی برای مدیران تشکل‌های فرهنگی شهرستان، برگزاری 12 جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و همکاری در اجرای 5 راهپیمایی از جمله برنامه‌های این اداره است.

فاطمی افزود: در یکسال گذشته 6 خانه عالم در 6 روستای زیبد، کلات، آهنگ، فخرآباد، بیدخت و روشناوند احداث و 2 خانه عالم نیز در 2 روستای خیبری و فودنجان در حال ساخت است.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول