اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

نمایشگاه‌های کتاب ظرفیت خودباوری فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خلخال گفت:‌ نمایشگاه‌های کتاب با ابعاد و گستردگی خاص بهترین زمینه و مساعدترین شرایط در خودباوری فرهنگی و اعتلای ارزش‌های دینی اسلامی است.

نمایشگاه‌های کتاب ظرفیت خودباوری فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب اردبیل در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار داشت: ‌کتاب عامل انتقال بسیاری از معلومات، داشته‌ها و دانش‌هاست که این خود بهترین اسباب برای نسل‌های آینده در ارتقا و اعتلای جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: نسل‌های بعدی ما باید از فرهنگ و تجربیات نسل حاضر استفاده کنند که انتقال آن تنها از طریق کتاب و آثار مکتوب امکان‌پذیر است که به همین دلیل کتاب در تمام اعصار و زمان‌ها مورد توجه و اقبال عمومی بوده است.

رشتبری در ادامه خاطرنشان کرد:‌ ما آمار حقیقی از رشد و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه نداریم اما بر این باوریم که اقبال مردم از نمایشگاه‌های کتاب و خریدهای صورت گرفته نشانگر این واقعیت است که دیگر رسانه‌ها نتوانسته‌اند جای کتاب را بگیرند.

این مسئول اضافه کرد: ما نباید هرگز از این قصه و حقیقت غفلت کنیم که کتاب بسیار نافذتر و تأثیرگذارتر از سایر مجموعه‌های آگاهی‌بخشی و رسانه‌ای است و تجربیات گذشته و حال حاضر نیز بیانگر این موضوع است.

وی در ادامه بیان کرد: ما ضرورت دارد داشته‌ها و توانمندی‌های خود را به گونه‌ای تقویت کنیم تا نسل آینده به وجود آن افتخار کنند که مطالعه کتاب و نگهداشت آثار مکتوب از جمله آنهاست.

به گزارش فارس، امام جمعه خلخال ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب در اردبیل انصافاً در فضای آرام و منطقی و پر از احساس لطیف انجام شده اما انتظار داریم برگزاری این نمایشگاه‌ها به زمان و مکان خاص محدود نشود.

رشتبری پیشنهاد کرد نظیر این نمایشگاه‌ها در شهرستان‌ها نیز با حضور ناشران کشوری و بین‌المللی انجام شود تا همه بتوانند از این توانمندی استفاده کنند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول