اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس امور رسانه:

تبدیل شدن به مرکز خیزش بیداری اسلامی از عوامل ایران هراسی است

خبرگزاری فارس: یکی از کارشناسان امور رسانه گفت: یکی از عوامل ایران هراسی غربی‌ها تبدیل شدن جمهوری اسلامی به مرکزیت خیزش و بیداری اسلامی است.

تبدیل شدن به مرکز خیزش بیداری اسلامی از عوامل ایران هراسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سعید عبداللهی در همایش بررسی اسلام و ایران‌ستیزی در رسانه‌های غربی که با حضور دانشجویان طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشجویان قم در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، یکی از عوامل ایران هراسی غربی‌ها را تبدیل شدن جمهوری اسلامی به مرکزیت خیزش و بیداری اسلامی دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی در حال تثبیت حکومتی برخلاف ارزش‌های غربی است.

وی با تاکید بر اینکه ایران دارای پیشینه عمیق فرهنگی در ایجاد یک ابر قدرت اسلامی است تصریح کرد: غربی‌ها نظام جمهوری اسلامی را متهم به حرکت به سمت تکنولوژی‌های پیشرفته در راستای کشتار جمعی ملت‌های دیگر می‌کنند.

این کارشناس امور رسانه قدرت روزافزون ایران و تبدیل شدن به ابرقدرت خاورمیانه را بخش دیگری از عوامل ایران هراسی غرب برشمرد و خاطر نشان کرد: الگوگیری مسلمانان در ایجاد خودباوری و استقلال از ایران و تبدیل شدن ایران به الگوی حکومت اسلام سیاسی عوامل دیگر سناریوی ایران هراسی توسط استکبار است.

عبداللهی با اشاره به اینکه غرب بهانه‌ها و اتهاماتی را نسبت به جمهوری اسلامی در راستای کنترل ایران مطرح می‌کند تصریح کرد: ایران هسته‌ای، حامی تروریسم، ضد حقوق بشر، ایران ضد حقوق بانوان و ضد آزادی بیان بخشی از اتهامات غرب به نظام انقلاب اسلامی در این چند سال اخیر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود فتوای رهبر معظم انقلاب بر حرمت تهیه و استفاده سلاح اتمی باز هم کشور را به ایران هسته‌ای متهم می‌کنند اضافه کرد: همچنین با وجود دوربین‌های مدار بسته آژانس انرژی اتمی، نظارت مستمر سازمان‌های بین‌المللی و آمادگی ایران برای گفت‌وگو و تعامل باز هم شاهد سناریوهای بی‌دلیل و بی‌سند استکبار به سردمداری آمریکا و غرب هستیم.

این کارشناس امور رسانه با اشاره به اینکه بازی رایانه‌ای جدیدی بهار سال 2013 با عنوان لیست سیاه به بازار عرضه خواهد شد خاطر نشان کرد: در این بازی رایانه‌ای مأمور ویژه امریکا به مرزهای ایران از طریق کردستان ورود پیدا می‌کند تا سرکرده تروریست‌ها را شناسایی و از بین ببرد و نکات جالب توجه صحبت کردن بعضی از شخصیت‌ها و خود مأمور امریکایی به زبان فارسی است.

وی به تشریح سناریوی اتهامی اینکه ایران حامی تروریسم است پرداخت و اظهار کرد: غربی‌ها جمهوری اسلامی را به دلیل دفاع مشروع از مردم فلسطین، حمایت از حماس و حزب الله لبنان متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند.

این کارشناس رسانه‌ با تاکید بر اینکه ایران خود بزرگ‌ترین قربانی تروریسم است اما به تروریسم دولتی متهم می‌شود خاطر نشان کرد: همچنین استکبار جهانی به دلیل اعدام قاچاقچیان و دزدان مسلح و قاتلین، غیرقانونی بودن همجنس بازی و به رسمیت نشناختن فرقه ضاله بهاییت ایران را ضد حقوق بشر معرفی می‌کند.

عبداللهی با اشاره به اینکه وجود بخش عمده‌ای از ثروت‌های جهان از جمله نفت و گاز در کشورهای اسلامی از زمینه‌های ترس نظام‌های غربی از بیداری اسلامی است اضافه کرد: وجود بخش قابل توجهی از بازار مصرف کالاهای تولیدی غرب در کشورهای اسلامی، تشدید بحران کمبود معنویت در غرب و گرایش روزافزون مردم به سمت اسلام و الگوگیری مسلمانان در کشورهای اسلامی از ایران و ساقط کردن حکومت‌های وابسته از دیگر عوامل ترس نظام‌های غربی از بیداری اسلامی است.

وی اظهار کرد: پیش از آغاز حمله رسمی رسانه‌های غرب به اسلام، ترس از کمونیسم و خطر گسترش آن به سمت غرب، ابزار همراه کردن مردم با سیاست‌های استعمارگرانه سردمداران غرب بود تا بدین وسیله بتوانند سهم بیشتری از چپاول کشورهای ضعیف را از آن خود سازند.

وی با تاکید بر اینکه غرب از مطرح کردن دشمن موهوم بیرونی اهدافی دارد تصریح کرد: به حداقل رساندن اختلافات داخلی و توجه دادن به خطر بزرگ بیرونی، سرپوش نهادن به ناکارآمدی‌های تمدن غرب و دستاوردهای اجتماعی، قرار دادن مردم در موقعیت جنگی و تحمل فشارها و پرداخت مالیات بیشتر و توجیه هزینه‌های سنگین تسلیحاتی بخشی از اهداف غرب است.

این کارشناس امور رسانه‌ای با اشاره به اینکه اسلام به معنی «تسلیم شدن» در برابر فرامین الهی و تنظیم رفتار فردی و اجتماعی انسان، متناسب با بایدها و نبایدهای وضع شده از سوی شریعت آسمانی است خاطر نشان کرد: مفهوم غرب تفکر امپریالیستی- صهیونیستی حاکم بر حکومت‌ها و رسانه‌های جمعی اروپا و امریکا است که از اطاعت الهی روی گردانده و با سیطره بر قلوب و عقول مردم مغرب زمین آنها را به هر سویی که سود نظام سرمایه‌داری است، می‌کشاند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول