اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خبر داد

برگزاری سومین همایش سراسری نرم‏‌افزارهای آزاد در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: سومین همایش سراسری نرم‏‌افزارهای آزاد یا متن باز (OPEN SOURCE) در استان زنجان برگزار می‏‌شود.

برگزاری سومین همایش سراسری نرم‏‌افزارهای آزاد در زنجان

مرتضی شهامی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سومین همایش سراسری نرم‏‌افزارهای آزاد یا متن باز (OPEN SOURCE) روزهای نهم و دهم شهریور ماه سال جاری در استان زنجان برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه همایش سراسری نرم‏‌افزارهای آزاد یا متن باز (OPEN SOURCE) سه سال متوالی است که در استان زنجان برگزار می‎شود، خاطرنشان کرد: نرم‎افزارهای ‎ OPEN SOURCE نرم‎افزارهایی هستند که در دانشگاه‎ها تدریس نمی‎شوند اما در دنیای امروز به ویژه در اینترنت استفاده بسیار زیادی از این نرم‎افزار می‎شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه استفاده از نرم‏‌افزارهایOPEN SOURCE در گوشی‎های موبایل و اینترنت بسیار گسترش یافته است، اضافه کرد: در زمینه این نرم‎افزارها یک خلاء احساس می‏‌شد که برای برطرف‌کردن آن از فعالان حوزه OPEN SOURCE در استان زنجان حمایت می‏‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالان حوزه نرم‎افزارهای متن باز یا آزاد استان زنجان تلاش‎های زیادی کرده‎اند، ادامه داد: برگزاری همایش نرم‏‌افزارهای آزاد یا متن باز به صورت سراسری و کشوری از جمله اقدامات آنها به شمار می‎رود.

شهامی به سیاست‎های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه نرم‎افزارهای متن باز اشاره کرد و افزود: دولت برنامه مهاجرت به نرم‎افزار OPEN SOURCE را برنامه‏‌ریزی کرده است.

وی یادآور شد: مهاجرت به نرم‎افزار OPEN SOURCE در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است و با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته در طول چند سال همه کشور به سمت این نرم‏‌افزارها حرکت می‏‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با تاکید بر اینکه استان زنجان در زمینه نرم‎افزارهای OPEN SOURCE جزو استان‎های پیشرو است، ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری همایش نرم‏‌افزارهای متن باز در استان معرفی قابلیت‎های استان زنجان در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم همه فعالان عرصه نرم‏‌افزارهای متن باز یا آزاد در همایش سراسری استان زنجان حضور داشته باشند، تصریح کرد: تعریف یک مسیر و راه جدید برای پیشرفت‎های آینده در زمینه این نرم‎افزارها و ارتقای کیفیت فناوری اطلاعات در استان و کشور از دیگر اهداف برگزار همایش سراسری نرم‏‌افزارهای آزاد به شمار می‏‌رود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول