اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور هماهنگی استان‎های وزارت ارتباطات تاکید کرد

حمایت وزارت ارتباطات از تولیدکنندگان حوزه سخت‎افزار و نرم‎افزار

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور هماهنگی استان‎های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از اهداف وزارتخانه در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" حمایت کافی از تولیدکنندگان حوزه سخت‎افزار و نرم‎افزار است.

حمایت وزارت ارتباطات از تولیدکنندگان حوزه سخت‎افزار و نرم‎افزار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی مهدیقلی شامگاه دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان اظهار داشت: تلاش وزارتخانه در انجام هماهنگی‎های لازم به منظور حمایت از مصرف‎کنندگان، توسعه خدمت‎رسانی به مردم در حوزه آی‎تی، کنترل و عملکرد به فعالیت‎های نظارتی معطوف شده است.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات در سال 1388 به عنوان بزرگ‌ترین شرکت در خاورمیانه شناخته شده بود عنوان کرد: در همین راستا مصمم شدیم تا برای پاسخگویی بهتر به نیازها و مطالبات مردم اقدام به تشکیل امور هماهنگی استان‎ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیم.

این مسئول به مهم‌ترین اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: پیگیری استانداران از برنامه‎های اداره کل به عنوان مهمترین برنامه‎های این وزارت است همچنین هم‎افزایی شرکت ارتباطات زیرساخت، پست، پست‎بانک و سازمان تنظیم مقررات از دیگر برنامه‎های این وزارتخانه است و بخشی از پیگیری‎های سند راهبردی نیز به منظور تسهیل و روان‎سازی اهداف در نظر گرفته شده است.

مهدیقلی عالی‌ترین هدف را توجه به منویات مقام معظم رهبری در افق 1404 عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم نماینده مقام عالی وزارت با همکاری استانداران به ایفای نقش مناسبی در حوزه فناوری اطلاعات اهتمام ورزند.

مدیرکل امور هماهنگی استان‎های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظایف این اداره کل را در چهار بعد مختلف و بر اساس سند چشم‎انداز 1404 و برنامه پنجم توسعه یاد کرد و ابراز داشت: نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‎ای و نظارت مقرراتی از جمله وظایف این اداره کل است.

وی به برنامه‎های سند کوتاه‎مدت و بلندمدت اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد فرصت‎ها و چالش‎هایی که بعضی مواقع به وجود می‎آید لازم است با رهنمودهای استانداران برطرف شود همچنین نسبت به اعمال نظارت و کنترل شرکت‎های خصوصی استانی در حوزه خدمات ارتباطی، حمایت از ارائه‌کنندگان خدمات فناوری اطلاعات، تعیین اولویت‎های توسعه، تشکیل جلسات ادواری با واحدهای زیرمجموعه استانی مورد توجه قرار گیرد.

مهدیقلی با تاکید بر اینکه به دنبال جامعه الکترونیکی هستیم اضافه کرد: نقش مسئولان در رشد و توسعه اطلاعاتی بسیار مهم است و زیرساخت‎های اطلاعاتی و مخابراتی اعم از مسئولان حاکمیتی، دسترسی به اطلاعات دانش، ایجاد امنیت و توانمندسازی در این راستا با اهمیت شمرده می‎شوند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: گلستان قابلیت‎ها و توانمندی‎های خوبی در زمینه فناوری اطلاعات دارد که امید است گلستان بر اساس منویات مقام معظم رهبری در زمینه ای‎سی‎تی بتواند حرف اول را در منطقه بزند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول